Vandaag heeft RTL Nederland bekend gemaakt dat het bedrijf zijn directie uitbreidt met een Chief Consumer Officer (CCO).
Met ingang van 8 januari 2018 wordt Lucien Brouwer (46) in deze nieuwe directiepositie aangesteld. De Chief Consumer Officer is verantwoordelijk voor alle digitale consumenten platforms, zoals RTL XL, Videoland en NLziet. Bij de ontwikkeling van deze platforms zorgt hij voor een product en marketingstrategie die de consument centraal zet en leidt tot een optimale klantbeleving. Met de komst van Brouwer wordt de consumentgerichte strategie van het bedrijf en de doorontwikkeling van RTL’s positie op de Nederlandse video on demand markt op het hoogste niveau geborgd.
Lucien heeft sinds 1999 op topniveau gewerkt bij verschillende toonaangevende bedrijven, waaronder KPN, UPC Nederland/Ziggo en Liberty Global. Hij heeft zich in zijn carrière gericht op digitale productinnovatie, het bouwen van sterke merken, het verhogen van klanttevredenheid in het digitale domein en het smeden van high performance teams in veranderprocessen. Hij gaf leiding aan het Ziggo product entertainment team, dat verantwoordelijk is voor de klanttevredenheid en de implementatie van nieuwe TV- en videodiensten. Onder zijn hoede wist Ziggo het aantal actieve gebruikers van de Ziggo GO app te verdubbelen. Brouwer ziet de transformatie en rebranding van Horizon Go naar Ziggo GO als een van zijn meest leerzame en succesvolle mijlpalen.
Onder leiding van CEO Sven Sauvé neemt Brouwer als Chief Consumer Officer plaats in de directie van RTL Nederland naast Chief Financial Officer Vivienne de Leeuw, Chief Technical Officer Giovanni Piccirilli, Chief Content Officer Matthias Scholten en Chief Commercial Officer Ton Rozestraten. Hiermee is de directie van RTL Nederland compleet.
Geef als eerste een reactie