Na muziek en podcasts lijken luisterboeken het nieuwe goud voor audioplatformen te worden. Spotify heeft afgelopen jaar reeds een luisterboekdistributeur overgenomen. Het eveneens van oorsprong Zweedse bedrijf Storytel komt nu deze week met exclusieve titel van de populaire auteur Kluun.
Vanaf vandaag is het populaire boek ‘DJ’ van schrijver Kluun exclusief bij Storytel te beluisteren. Speciaal voor deze lancering heeft Kumpany een merkactivatie ontwikkeld, in de vorm van een 12”LP. De komende dagen gaat Kluun op PR-tour en bezoekt diverse Nederlandse radiostations om zijn ‘Luisterplaat’ oldskool met een platenspeler te pluggen. Daarnaast is de LP-campagne de komende weken online en OOH door heel Nederland te zien.
Ruth de Jager, Country Manager Nederland & België Storytel: “We zijn heel blij dat DJ van Kluun nu exclusief in onze app te beluisteren is. Het boek leent zich perfect als luisterboek; de toegevoegde muziek en unieke sound effects voegen een extra dimensie aan het luisteren toe. We willen onze gebruikers op een verrassende en activerende manier laten weten dat dit bijzondere boek op Storytel te beluisteren is. En dat is dankzij Kumpany super goed gelukt! Inclusief een dikke knipoog naar de digital-age. Kortom: Storytel komt nu overal uit je speakers.”
Kluun, schrijver boek ‘DJ:” “Ik wil met het luisterboek van DJ een nieuwe standaard neerzetten, een vorm van verhalen vertellen waarmee ik mensen en jongeren die haast nooit in een boekhandel komen, toch aan de roman hoop te krijgen. De populariteit van podcasts laat zien dat langere verhalen en het gesproken woord om den drommel niet dood zijn. En ik ben ervan overtuigd dat dit ook voor de roman geldt. Als je het maar smakelijk opdient.”
Geef als eerste een reactie