Luistercijfers week 14: Qmusic is de nieuwe marktleider

Qmusic is de nieuwe marktleider op de Nederlandse radio. Uit de luistercijfers van NMO over week 14 blijkt dat de zender NPO Radio 2 van de troon heeft gestoten. Radio 2 verliest 1,4 procentpunt marktaandeel en zag ruim 40.000 luisteraars vertrekken. Vergeleken met vorig jaar daalde het bereik zelfs met 130.000 luisteraars.

Opvallende stijger is NPO Radio 5, dat dankzij ‘De Week van de Arbeidsvitaminen’ naar plek drie klimt en daarmee Radio 538 en NPO Radio 1 passeert. Radio 10 en Radio 1 leveren beide 0,5 procentpunt in. NPO 3FM zakt verder weg naar plek veertien, met een verlies van 0,3 procentpunt.

Overzicht luistercijfers (met speciale dank aan Radiofreak.nl)

10 Comments

  1. Geen taart bij Talpa…
    Radio 538 van 9,0 naar 8,5
    Radio 10 van 9,8 naar 6,9
    Sky Radio van 9,5 naar 6,6
    Talpa zenders (FM) van 28,3 naar 22,0
    Een daling van bijna 25%

    • Ook niet bij Somertijd. Gut gut gut was is hij de gunfactor verloren. Gehalveerd t.o.v. week 12 en blijft bijzonder vaak onder het gemiddelde van 100% NL. Miskoop van het jaar.

      • Allemaal miskopen voor Mediahuis. Ook Veronica ziet er zeer beroerd uit met zo’n sterrenteam. Ekdom komt totaal niet uit de verf en Wouter & Frank gaan ook het verschil niet maken in de middag. Was Ekdom maar gebeleven bij Radio 10, dan had hij nog wat luisteraars en aandeel. Nu niets meer waard. Zonde!

  2. En nog steeds geen FM frequentie voor NPO5!!!! Bosman: heb je stront in je oren en ogen? Hoe eigenwijs kun je zijn?

    • Gaat ook niet meer gebeuren ben ik bang en radio 5 heeft ook geen FM frequentie nodig bewijzen deze cijfers wel weer

  3. In de de commerciële doelgroep 20-49. doet Slam! Het zonder landelijke fm nog steeds uitstekend toch wel mooi op te zien

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*