Sky Radio scoort weer eens boven de 9% marktaandeel, Radio 10 ziet de extra luisteraars door de 80’s Top 1500 en bijbehorende reclamecampagne weer verdwijnen. De ochtendshow van Gerard Ekdom scoort beneden stationsgemiddelde, wat er op kan wijzen dat de show bij luisteraars een beetje begint te vervelen. Het kunstmatig hooghouden van het marktaandeel door lange hitlijsten of themaweken kan een averechts effect hebben voor 10, wat het toch moet hebben van trouwe fans. Alhoewel 11,5% natuurlijk een heel goed marktaandeel is, ze zijn daarmee nog steeds de best scorende Talpa radiozender.
Opvallend is ook het zéér hoge weekbereik van NPO Radio 2, ze kregen er vorige week een 600.000 luisteraars bij als we de NMO cijfers moeten geoven. De extra aandacht voor Radio Veronica, dat vorige week maandag in het nieuws kwam door de verkoop van het station, zorgt voor een kleine stijging in marktaandeel. Radio 538 blijft onder de 7%, maar zit wel weer eens boven de 3 miljoen luisteraars in weekbereik.
Kunnen jullie niet de ochtendshow cijfers en de doelgroep cijfers weer een keer openbaar maken? Gezien je nu zegt dat Ekdom lager scoort dan gemiddelde van de zender.
Luisterde graag naar Ekdom maar begin moe te worden van het oeverloos geouwehoer bij meerdere stations. Vandaar mijn overstap naar nagenoeg non stop stations.
Soms hoor je Ekdom, maar meestal is het die dame. En als je Ekdom hoort, is het vaak met een woordgrap.
Sky Radio draait zowat exact dezelfde muziek als Radio 10 maar dan minus de diskjockeys en de Top 4000.
Radio 538 mag ook weer Fleedwood Mac, Abba en U2 draaien straks in de ochtend, dus de Talpa-zenders worden straks weer een beetje het Radio 3 anno 1985. Het heeft geen identiteit.