NPO Radio 2 maakt een flinke sprong vooruit in marktaandeel en komt boven de 16% marktaandeel uit. Hierdoor zakken alle concurrenten op muziekgebied in de top tien, behalve 100%NL dat een plus van 0,6% maakt. Qmusic heeft het meeste last van de gigantische sprong omhoog van 2. 3FM kruipt iets omhoog maar blijft onder de 2% marktaandeel. Grand Prix Radio blijkt ineens 2,5 miljoen luisteraars te hebben in het Formule 1 weekend.
>Grand Prix Radio blijkt ineens 2,5 miljoen luisteraars te hebben in het Formule 1 weekend
maak dat je moeder wijs
prutsmeting
Dr staat ook onder dat de meting voor Grand Prix Radio door n storing niet correct was. Maar waarom zoveel ongeloof over de rest? Vooralsnog kunnen we r vanuit gaan dat de meetmethode hiervoor onbetrouwbaarder was. Daar geloof ik in. Maar weer wel NMO: de verkeerde meting was niet van week 21, maar van week 22.
Details, Watson, it’s all about details my friend.
2,5 miljoen is gewoon flauwekul
Ik geloof ook niet dat NPO Radio 2 nu 16% heeft.
Opvallend dat Sky Radio 1% verliest echter de digitale zenders winnen 0.6%
top meting
Ha, de nieuwe ‘luistercijfers’ zijn er weer. Opvallend:
* Sublime heeft deze week niet het NOS Journaal uitgezonden, maar een documentaire over het drogen van verf: van 1,2 naar 0,4 in een week.
* Er was weer een Formule 1 race (Grand Prix Radio ineens weer heel hoog). Lijkt er wel op dat Viaplay flink wat abonnees kwijt is overigens, was een tijd geleden nog meer dan 3 miljoen weekbereik.
* NPO Radio 2 laat haar luisteraars blijkbaar in slaap vallen zodat ze langer blijven luisteren (nauwelijks hoger bereik, fors hoger marktaandeel).
* Bij de extra zenders van KINK zou het tegenovergestelde gebeurt moeten zijn (hoger bereik, lager marktaandeel).
En de verschillen zijn hier en daar weer gigantisch. Wat suggereert dat heel NL zwaar aan de drugs is, want normaal gesproken zijn luisterpatronen toch vrij stabiel en voorspelbaar. Maar hier dus ineens niet. Yeah, sure.