Luistercijfers week 41: 100%NL stijgt nog niet door komst Rob van Someren, NPO Radio 5 en JOE boven Radio 10

De neerwaardse spiraal bij Talpa’s Radio 10, na het vertrek van sterdiscjockeys Gerard Ekdom en Rob van Someren lijkt nu dan toch een feit. Mede dankzij een 90’s lijst bij de ‘publieke’ omroep, tevens marktleider NPO Radio 2 en een 80’s lijst bij de directe commerciële concurrent JOE van DPG zakt John de Mol’s lieveling naar een historisch laag marktaandeel, 6,1%.

Radio 10 kreeg er wel wat luisteraars bij maar verliest in luisterduur. JOE stijgt daarentegen in luisterduur en heeft ook meer luisteraars vorige week dan 10. Radio Veronica verliest weer wat luisteraars maar stijgt in luistertijd dus maken ze een sprongetje van 3,4 naar.. 3,6%.

Qmusic is wederom bereiksleider met zo’n 400.000 luisteraars meer dan de nummer twee Sky Radio. Derde qua bereik is 538, dat dankzij een flinke campagne voor hun goedlopende ochtendshow en het spel De Stemmenjacht op 9% marktaandeel blijft en er zelfs wat luisteraars bij krijgt.

4 Comments

  1. Een goed muziek format, non stop, zonder nieuws en zonder reclame dan sta je in no time op nummer 1. Dat zou de publieke omroep eigenlijk eens moeten doen want dat willen de mensen. Kan prima op de frequenties van 3FM 😉

    • Bereiksleider?

      Wat kan je nu beterhebben? 2 luisteraars een hele dag aan jouw zender of 10 die effe hier en daar een kwartiertje langs
      zappen.
      Is die met 10 dan de bereiksleider?

      Effe Patrick, vrijdagavond effe voor zessen, radio 5, neemt Erik de Zwart de medianieuwtjes door en dan ook de luistercijfers.

      Ik denk dat hij jouw conclussie nu aan het bestuderen is…ter voorbereiding.

      Deze week had je de klassieke top2000 bij Radio 4, euh klassiek.
      Dat heeft wat luisterduur effect op 5 Erik?
      🥸

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*