Luistercijfers week 6: Sky Radio bereikt de meeste luisteraars

Sky Radio was afgelopen week bereiksleider in Nederland, met nét iets meer luisteraars dan Qmusic. Ook NPO Radio 5 doet goede zaken, dankzij hun 60’s week komen ze boven de miljoen luisteraars uit. Hetzelfde geldt voor NPO 3FM. Opvallend is dat het gemiddelde luistercijfer over de afgelopen weken ineens verdwenen is uit het nieuwe luistercijferonderzoek. Dit werd bij eerdere publicaties wel vermeld. Het bereik van KINK lijkt in vier weken tijd gehalveerd: van 200.000 naar 100.000 luisteraars.

Ook opvallend: het vorige week door DPG gelanceerde ‘Joe 70’s & 80’s Hits’ op het oude Qmusic Randstad kavel doet (nog) niet mee in het onderzoek. Dit in tegenstelling tot andere regionale edities van DPG (Qmusic Brabant en Qmusic Limburg) en Talpa’s Radio 10 Brabant, die wel in dit overzicht zijn terug te vinden.

De 90’s Top 538 heeft voor Talpa’s Radio 538 wel iets meer marktaandeel opgeleverd (0,4%) maar het station zit nog steeds onder de 8% marktaandeel (7,7). De radiozender binnen de Talpa radiogroep die bekend staat om 90’s muziek en hun 90’s hitlijst, Radio 10, moet afgelopen week juist 0,7% marktaandeel inleveren dus per saldo schiet John de Mol’s radiogroep er niets mee op.

12 Comments

  1. Ik heb twijfels over de nieuwe manier van meten, is het wel betrouwbaar en niet selectief?
    De panel app werk ook middels een watermerk maar dat gaat niet icm airpods… En ook veel IOS problemen met app. Is er procentueel inzicht qua verhouding IOS, Android, Desktop en Ether? Jonge doelgroep bezit het merendeel IOS icm Airpods, worden deze dan niet benadeeld in de uitkomst? Weet iemand hier meer over te vertellen? Ok zijn de verhoudingen met bv internetluisteronderzoek zo veel anders? Waar komen die grote verschillen vandaan?
    Vergelijk NLO eens met andere onderzoeken, waar komen de mega verschillen onderling toch vandaan?

    • En hoe zit het dan met mensen die geen “app” hebben. Die tellen helemaal niet meer mee?
      Zijn misschien de grootste radioluisteraars, want ze worden niet afgeleid door “apps”.

  2. Krijgen we nou iedere week zo’n overzicht?…Op RadioFreaks óók al. Wat boeit het mensen nou of welke zender het beter doet dan de ander, we luisteren toch wel. Gewoon een keer per maand zo’n overzicht is meer dan genoeg.

      • Lijkt mij niet zo heel ingewikkeld hoor. Er worden heel veel zenders gemeten en ik denk dat iedere zender die minder die afgerond minder dan 0,1 marktaandeel heeft niet genoemd wordt. Patrick maakt weer eens van iets bijzonder kleins iets groots. Snap wel dat hij (nagenoeg) geen navraag doet want anders kan hij maar heel weinig smeuïgs brengen.

  3. Kicken hoort het trouwens te meten aangezien hij bij Wild zit. Wordt ook gemeten en staat er niet tussen omdat ze minder dan 0,% uit de markt halen. Snap ik ook we als je op vrijdag begin van de avond alleen al een opgenomen programma uitzendt. Hoeveel luisteraars heb je Kicken, net als bij het vorige onderzoek al bijna 2 jaar 0?

    • Oh, heet je nu ineens weer Hans, Henk 🙂 Goed gevoicetrackt is nog altijd beter dan slechte liveradio Henkie Panky Coco Loco 😉 En je kunt natuurlijk niet een regionaal stationnetje zonder marketingbudget vergelijken met een Talpa radiozender waar ze bakken met marketinggeld (verkeerd) uitgeven.

      • Grappig dat je wel op het tweede bericht reageert en niet op het eerste. Die was zeker te inhoudelijk en feitelijk voor je. Succes met het immense Wild!

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Patrick Kicken: Het magische toverwoord sinds de nieuwe radiometing is.. luistertijdverlenger - Spreekbuis.nl
  2. Luistercijfers week 7: Sky Radio weer de winnaar - Spreekbuis.nl

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*