Marianne Zwagerman: SBS grotere flop dan Hyves

Volgens de columniste is het SBS-debacle een grotere flop Sanoma, dan de aankoop van Hyves door Telegraaf.

Volgens Zwagerman werd er in 2011 1,2 miljard euro betaald voor SBS ‘zonder plan, zonder strategie, zelfs zonder toekomstdroom.’ Bij de Telegraaf Media Group bleef de schade beperkt tot een kleine 50 miljoen euro. Sanoma verbrandde afgelopen jaar honderden miljoenen aan SBS. Zwagerman: ‘Na zes jaar krijgen ze van John de Mol nog zo’n 270 miljoen euro voor hun tweederde aandeel in het tv-station en ze mogen het Veronica blaadje houden. De zoveelste dure praktijkles die uitwijst dat crossmedia een hoax is. Kijkers zitten er niet op te wachten, lezers niet en adverteerders al helemaal niet.’

Lees of luister haar hele column op BNR

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*