Bindinc. versterkt met de komst van Mark de Jonge (50) haar positie als grootste uitgever van tv-gidsen in Nederland. Mark heeft zijn sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau JUMP! Retail en het marketingteam van Praxis. Mark wordt lid van het MT van Bindinc. en verantwoordelijk voor alle gedrukte televisiegidsen en magazines.
“In onze transitie van traditionele uitgever naar digitaal mediabedrijf is het belangrijk onze legacy te koesteren. Met de komst van Mark de Jonge versterken wij opnieuw onze printactiviteiten, nog steeds een belangrijk onderdeel van onze business”, aldus Gabrielle de Jong, CEO van Bindinc. “Met al zijn ervaring en focus op de consument is Mark de juiste persoon om in de doorlopende optimalisatieslag en schaalvergroting het belang van de lezer centraal te houden. Tevreden abonnees zijn tenslotte de eerste voorwaarde voor onze winstgevendheid op de lange termijn en het verder uitbouwen van onze leidende positie in Nederland.”
Over zijn transfer naar Bindinc. zegt Mark de Jonge: “De uitgeverij van Bindinc. bevindt zich in een uitdagende markt. Het draait om de juiste balans tussen kwaliteit leveren aan onze lezers, intelligent produceren en commercieel interessant zijn voor adverteerders. We blijven met onze sterke, ervaren teams bouwen aan de beste en slimst gemaakte televisiegidsen van Nederland. Ik ben trots dat ik onderdeel mag zijn van dit bijzondere mediabedrijf waar lef en eigenaarschap voorop staan. ”
Weer wat geleerd, Bindinc geeft gidsen uit. Ik keek net even op hun site en daar zie je dat ze ook hun doelgroep omschrijven. Heel grappig is dat de meerderheid van de nog resterende tros- kompas lezers rooms katholiek is. En dat de meeste gidslezers in het zuiden en westen wonen. Naast tros kompas geven ze de avrobode, kro magazine, mikrogids, televizier en de ncrv gids uit. Laatste wordt vooral door vrouwen gelezen. En ze zijn het bedrijf achter tvgids.nl.
Omroepen gaan samen maar hun gidsen niet.