Matters Most ontwikkelt nieuw merk voor AKN gebouw

Branding bureau Matters Most ontwikkelde een nieuw merk voor het gebouw van stichting AKN (AVROTROS en KRO-NCRV). Het gebouw heet voortaan ‘M’ en draagt de pay-off ‘Homebase of the media-minded’. M is omgetoverd tot de nieuwe thuisbasis van mediamakers en –liefhebbers, van gevestigde namen als Teun van de Keuken en Antoinette Hertsenberg tot opkomend talent. Matters Most is verantwoordelijk voor de positionering, het concept, de naam, pay-off en experience design. M opende 21 juni officieel haar deuren.

Matters Most begon eind 2017 aan hun opdracht voor stichting AKN, met als primair doel het aantrekken van mediamakers. Michiel Leijenaar, directeur van stichting AKN: “We wilden het gebouw omtoveren tot een plek waar mediamakers van vandaag en morgen elkaar kunnen vinden. Matters Most ontwikkelde een krachtig merk, waarin traditionele en nieuwe media samenkomen, wat het mediakarakter van het gebouw onderstreept. Zij daagden ons vervolgens uit om het concept in alles door te voeren: van de signing op de serre tot de website, en van de videowall in de entreehal tot de bedrijfskleding. We zijn trots op het eindresultaat.”

De branding is onderdeel van een groot project; zo werd het gebouw van binnen en buiten flink aangepakt en voorzien van state of the art tv-studio’s, vergaderzalen, kantoren en horecafaciliteiten. Ook de online omgeving is gloednieuw. Alle elementen samen vormen de compleet nieuwe identiteit van dit bijzondere gebouw, dat sinds 2000 onderdak biedt aan omroepen, productiemaatschappijen, redacties en uitgeverijen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*