Max en Douwe scoren bij televisiekijkend Nederland

In het Pinksterweekend was televisiekijkend Nederland in de ban van 2 vaderlandse publiekslievelingen. Waar Douwe Bob met zijn wat teleurstellende 11de plaats op het Eurovisie Songfestival bij NPO 1 uiteindelijk 4,2 miljoen kijkers wist te trekken, kon Formule 1-coureur Max Verstappen met zijn historische zege in de Grand Prix van Spanje bij Ziggo Sport  ‘slechts’ 1,1 miljoen mensen aan de buis kluisteren.

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek. Maar op de (internationale) social media was de impact van de totaal onverwachte en sensationele zege van de 18-jarige raceduivel eindeloos veel groter dan de afloop van dus veel massaler bekeken liedjesfeest. En we hebben het natuurlijk over de ouderwetse manier van direct lineair televisiekijken. (Foto You tube.com)

Bron: SKO/NPO YouTubekanaal

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*