MAX Magazine, het wekelijkse lifestyle-omroepblad van Omroep MAX, is met een betaalde printoplage van 218.774 – abonnementen en losse verkoop – het grootste betaalde tijdschrift van Nederland. Dat blijkt uit vanmorgen gepubliceerde HOI-cijfers van 3e kwartaal 2021 t/m 2e kwartaal 2022 van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). MAX verdringt vrouwenblad Libelle van de eerste plaats, dat daalt naar een oplage van 216.336. Plus Magazine is met 204.290 nummer drie, terwijl glossy LINDA. met 175.312 naar de vierde plaats terugzakt.
MAX Magazine is het enige omroepblad dat in deze periode de oplage ziet stijgen met 5.344 nieuwe lezers. De overige omroepbladen daalden opnieuw in oplage. MAX Magazine is al jarenlang het best verkopende omroepblad van Nederland, gevolgd door de Mikro Gids (151.953), TROS Kompas (132.828) en Veronica Magazine (132.380). MAX Magazine is een van de jongste bladen van het land en viert in maart 2023 het tienjarig jubileum. Sinds het ontstaan in 2013 is de oplage van MAX Magazine jaarlijks met vele duizenden toegenomen.
Hoofdredacteur-uitgever Peter Contant: “De onderscheidende inhoud van MAX Magazine spreekt een nog steeds groeiende groep lezers aan. We verwelkomen steeds meer jongere ouderen als abonnee. Deze ontwikkeling, in combinatie met de aansprekende programmering van MAX zowel op radio, televisie als online, zorgt mede voor die aanhoudende groei.”
Jan Slagter, directeur Omroep MAX: “Toen we tien jaar geleden begonnen met MAX Magazine had ik er het volste vertrouwen in dat dit een groot succes zou worden. Natuurlijk vind ik het fantastisch dat dat is uitgekomen en honderdduizenden lezers wekelijks zo veel leesplezier halen uit ons veelzijdige blad.”
Jan Slagter is altijd al goed geweest om van achteren de koe in de kont te kijken.
Goed gedaan! @omroepmax
Jullie spreken een groot publiek aan en als dat dan blijkt uit mooie cijfers is een felicitatie op zijn plaats!