Media Night tijdens Dutch Media Week

De Media Night op donderdag 10 oktober in Beeld en Geluid belooft een inspirerende avond te worden vol nieuw, spannend werk van vaak jonge mediamakers. De bar is open, er draait een dj en in haast elke denkbare ruimte van Beeld en Geluid zijn er activiteiten. 

Beeld en Geluid 
17.00 uur – 23.00 uur 
Toegang is gratis, geen aanmelding nodig.

Op de programma-pagina en in het Facebook-event vind je alle informatie. In vogelvlucht: 

RE:VIVE invites: Ambient-producer Jonny Nash speelt live zijn score onder de hallucinerende Sky over Holland (1967, Gouden Palm in Cannes). (19.00 uur)

BenG Art: Kunstenaar Guy Königstein, filmmaker Donna Verheijden en kunstenaar/designer Oana Clitan gingen voor Open Archief op onderzoek in de open, digitale collecties van Het Nieuwe Instituut en Beeld en Geluid en tonen tijdens de Media Night hun work-in-progress.

Twee van de teams uit de Sandberg@Mediapark Masterclass geven tijdens de Media Night een inkijkje in hun innovatieve projecten. (20.00 uur)

Makers over de Vloer: filmmaker Lotte Akse, animator Iris Frankhuizen en grafisch ontwerper Auke Triesschijn zijn de hele Dutch Media Week in Beeld en Geluid aan het werk met de archiefcollectie. Tijdens de Media Night presenteren zij hun creaties. (18.40 – 20.40 uur)

Night Tours: daal af naar de schatkamers van Beeld en Geluid boordevol mediageschiedenis. (18.00 – 20.00 uur)

48H Virtual Reality Challenge: de presentatie van de 360-film of interactieve VR content die de teams in 2 etmalen maakten. En de bekendmaking van de winnaar. (20.30 uur)

Future Proof Radio: prijsuitreiking van de radiobattle tussen de radio-opleidingen van Talpa, KRO-NCRV en ROC Hilversum. (18.30 uur)

Eat | Tech | Kitchen: interactieve voedsel-installatie die jouw online bestaan op een futuristisch dienblad presenteert. Tijdens de Media Night kan je een performance bijwonen van de makers, Klasien van de Zandschulp en Emilie Baltz. (17.00 – 21.30 uur)

Hertzian Landscapes: het radio-spectrum getoond als een interactieve, elektromagnetisch landschap, een panorama waarin duizenden signalen samen komen. Van FM en mobiele telefoons tot aan weersatellieten en medische implantaten. Maker Richard Vijgen vertelt over het verhaal achter de installatie. (17.00 – 21.30 uur)

Hotel Spieker is een spel over een misdaad waarbij een smart speaker een belangrijke rol speelt bij de ontrafeling van wat er gebeurt is. VPRO Medialab vertelt over de totstandkoming en hoe zij zo de implicaties en potentie van dit nieuwe medium verkennen. (17.30 – 20.30 uur)

NB: presentaties en performance van Eat | Tech | Kitchen, Hertzian Landscapes en Hotel Spieker zijn om 22.15 uur.

RE:VIVE samples: stoeien met originele en bewerkte geluiden uit het Beeld en Geluid- archief: maak ter plekke compleet nieuwe tracks.  (17.00 – 21.30 uur)

Radiofabriek laat kinderen en vanavond de bezoekers van de Media Night kennismaken met de magie van het radiomaken. Ga zelf aan de slag! (17.00 – 20.30 uur)

De middag voorafgaand aan de Media Night is er een speciaal programma met onder meer matchmaking-sessies en een clinic. Daarvoor moet je je even aanmelden:
ReUse clinic, door Open Nederland en Beeld en Geluid (15.00 uur)

Next Level Writersroom door Scriptbank (14.00 en 15.00 uur)

BMY Matchmaking Sessies (14.00 uur)

Over de Media Night
De Media Night wordt georganiseerd door Beeld en Geluid en maakt deel uit van de Dutch Media Week. Dit mediafestival vindt plaats van vrijdag 4 oktober tot en met zondag 13 oktober 2019 op verschillende locaties in Hilversum en richt zich op publiek, educatie en professionals.

Beeld en Geluid is organisator van Dutch Media Week, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.

www.dutchmediaweek.nl/medianight

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*