Het Media Park in Hilversum wil de mono-functie van het park verbreden naar een multifunctionele high tech campus, waar ook studenten en jong talent een prominente plek krijgen.
Onlangs heeft Rabobank een langjarig commitment afgegeven aan Pinnacle, de nieuwe eigenaar van het Media Park. Met deze financiering wordt een stevige impuls gegeven aan de toekomstige ontwikkeling van hét mediahart van Nederland. De ambitie van het Media Park sluit naadloos aan bij de Green Deal, die eerder door een groot aantal op het Media Park gevestigde bedrijven is ondertekend.
Deze Deal streeft naar duurzaamheid in de mediasector en het Media Park. Het commitment van Pinnacle en Rabobank zorgt ook voor een acceleratie in de verduurzaming van het Media Park. Pinnacle en Rabobank dragen gezamenlijk bij aan het behoud en groei van werkgelegenheid in de creatieve sector in Hilversum en daarbuiten. Ook hebben belangrijke bedrijven als RTL Nederland en NEP Broadcast Services recent hun huurovereenkomst langjarig verlengd waarmee het vertrouwen in de toekomst van het Media Park wordt onderstreept.
Duurzame financiering
Als een van de grootste vastgoedfinanciers van Nederland is het de verantwoordelijkheid van Rabobank om een belangrijke bijdrage te leveren aan het verduurzamen van de Nederlandse vastgoedvoorraad. Rabobank werkt toe naar een volledig groene commerciële vastgoedportefeuille in 2028. Energie, circulariteit, vitaliteit voor de lokale omgeving en exploitatie zijn belangrijke thema’s binnen toekomstbestendig vastgoed. Rabobank gaat voor een duurzame en circulaire leefomgeving, waar vastgoed een belangrijk onderdeel van is.
Geef als eerste een reactie