Donderdag 18 en vrijdag 19 mei vindt de derde editie van MediaBites plaats in VondelCS plaats. Talent, innovatie en nieuwe technologie zijn de drie hoofdingrediënten van het festival in VondelCS. Twee dagen lang bruist VondelCS van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van media.
Het hoofdprogramma bestaat uit een reeks sprekers. Wat dacht je van Joost Lubach (maker van de Kamergotchi app), Martin Tirion (User Experience Evangelist bij Microsoft), de oprichters van Liever Bertha (Koen en Rens) en de Sizoo Brothers (drie Amsterdamse broers bekend van Instagram). Zij vertellen over het belang, de kansen en de toekomst van technologie en innovatie in de media. Na afloop van iedere keynote speakers is er uiteraard ruimte voor vragen.
Beleef de toekomst
Naast het sprekersprogramma kun je door middel van demonstraties, films en activiteiten de toekomst van de media anno 2017 ervaren. Er is VR, Augmented reality en er is zelfs Virtuele Mode. Kortom de toekomst op het gebied van multimedia beleef je tijdens MediaBites.
Nieuw talent
Naast de nieuwe ontwikkelingen vindt MediaBites het ook belangrijk om makers en toekomstige makers te stimuleren. ‘MediaBites is de plek waar studenten en media professionals elkaar kunnen ontmoeten, en samen kijken naar de toekomst!’ Aldus Klaas Hendrik Slump medeoprichter van TV Academy. Kortom MediaBites is een plek waar studenten en young professionals hun carrière een kickstart kunnen geven.
MediaBites is een samenwerking tussen Mediacollege Amsterdam en TV Academy.
Mediacollege Amsterdam
Ma is een vakschool voor de media. Met 15 praktijkgerichte opleidingen worden studenten klaargestoomd voor de entertainmentwereld, de game-industrie, een ontwerpbureau, reclamebureau of bijvoorbeeld een bureau voor standbouw.
‘Wij geloven in de creatieve kracht van het samenbrengen van mediamakers en makers in spe uit alle denkbare disciplines binnen de media.’ Aldus Zoé ten Brink, van Mediacollege Amsterdam.
TV Academy
TV Academy is een springplank voor jonge mediamakers die nieuw talent een podium biedt en ze laat samenwerken met de top van de Nederlandse creatieve industrie. Het is een non-profit organisatie, waaraan betrokkenen meewerken uit liefde voor het vak en om het stimuleren van talent.
Voor meer informatie over MediaBites en het gehele programma kijk op www.mediabites.nl.
Geef als eerste een reactie