‘Mediapark moet geen Monopark worden’

Na jaren van veel leegstand is het Media Park weer vol. Door de terugkomst van studioprogramma’s vanuit Amsterdam, uitbreidingen en de komst nieuwe partijen, waaronder Viaplay, iTV en Ziggo Sport, is de schaarste dusdanig geworden dat zelfs kleinere partijen, waaronder FNV Media & Cultuur, Dobi en Pluxbox noodgedwongen het veld moesten ruimen. Terwijl er enkele jaren geleden nog 93 huurders waren, zijn er nu nog 63 over, meldt dagblad De Gooi & Eemlander.

In het uitgebreide G&E-artikel uiten diverse betrokkenen hun zorgen of het mediapark niet te veel een monopark wordt met enkel grote mediabedrijven. 

Volgens deze insiders zijn kleine innovatieve bedrijven, waaronder startups nodig om Media Park Hilversum te laten bruissen en de plannen om. Een hoogtechnologische campus te kunnen realiseren. 

De voormalig mediawethouder Wimar Jaeger meldt aan de Gooi en Eemlander: ,,Je wilt geen monopark met alleen maar omroepen. Je wilt juist dat de totale mediawereld daar terechtkomt omdat het alleen als geheel vitaal blijft. Anders gaat het kapot. De gemeenschap inspireert elkaar en die inspiratiebron maakt dat een nieuw idee opkomt en wordt opgeschaald tot een groot bedrijf. De waarde van het Mediapark zou moeten zijn dat het het inspirerende hart van de media-industrie blijft.”

Lees verder in De Gooi en Eemlander

2 Comments

  1. ‘Hét toonaangevende vakplatform voor de mediaprofessional’ weet eigenlijk niet hoe je de naam van dat park nou precies schrijft. Mediapark? Media Park? mediapark?

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*