Ruim één op de tien huishoudens van Nederlandse twintigers heeft geen traditioneel tv-abonnement. Dat is twee maal zo hoog als in het gemiddelde Nederlandse huishouden. Sinds drie kwartalen is er een versnelling te zien in het aantal huishoudens dat geen tv-abonnement (meer) heeft, zo blijkt uit het nieuwe Video behaviour of Dutch consumers rapport van Telecompaper over 2018 Q3. 7% van de Nederlandse huishoudens verwacht het tv-abonnement op te zeggen ergens in de komende twee jaar. Toch blijft het overgrote deel het TV-abonnement, omdat zij naar live tv willen blijven kijken. Dutch Consumer Video Behaviour is een kwartaalrapport dat uitgebreid inzicht geeft in het gedrag van videogebruikers, hun apparaten en abonnementen en de tijd die zij spenderen aan tv- en OTT-content. OTT-diensten (over-the-top) worden geleverd over het internet en niet via een traditionele tv-aansluiting. In het rapport worden de volgende premium-kanalen en OTT-videodiensten meegenomen: Netflix, Film1, Ziggo Sport Totaal, FOX Sports, NLZIET, Videoland Unlimited, Amazon Prime, Ziggo Movies & Series, Eurosport Player, Cinetree, Lebara Play, MUBI, RTL XL, NPO Start, Kijk, Pathé Thuis, YouTube, Vimeo en de pluspakketten die door de tv-aanbieders worden aangeboden. De data zijn afkomstig van het Consumer Insights-panel, waarin elk kwartaal ruim 10.000 Nederlandse consumenten worden ondervraagd. Het volledige rapport kost EUR 3.000. Het rapport kan ook in delen aangeschaft worden. |
Geef als eerste een reactie