Vaak is te horen dat de motordoelgroep almaar sterker aan het vergrijzen is. Dat de grootste groep motorrijders bestaat uit babyboomers bevestigt dit beeld. Maar bij de conclusie dat jongeren geen belangstelling zouden hebben voor motoren sluit niet aan bij de werkelijkheid. Het TV-programma MotoMe weet ze in ieder geval te vinden, te enthousiasmeren en aan zich te binden.
Het motorprogramma MotoMe van de bedenkers en presentatoren Joost Overzee en Bart Verhoeven heeft de laatste tijd een enorme groei doormaakt. Met de uitbreiding van het programma naar ‘traditionele’ media als RTL7 naast de vaste online-uitzendingen, trok de eerste aflevering van het derde seizoen in totaal meer dan 150.000 kijkers. Dit aantal blijft groeien, net als het bereik van hun online uitzendingen. Vooral de stabiele groei aan kijkers onder ‘jongeren’ tussen de 25 en 35 jaar, die vooral online aangestuurd door sociale media, is een hoogst opmerkelijke ontwikkeling binnen de motorwereld. Naast de babyboomers, nog steeds het grootste aandeel motorrijders en kijkers, ziet het programma een duidelijke vertegenwoordiging in de groep 25-35 jaar via haar Facebook- en YouTube-kanalen. Sterker nog, als groep vormt 25-35 met dik 25% de kijkerslijst aan. De leeftijdscategorieën 35-44 en 45-54 zijn ‘runner ups’ met beide 20%. Ook de hogere leeftijden als 55-64 met 13% en 65+ met 4,2% maken het beeld compleet.
Zooka Broadcasting produceert ook dit jaar weer 15 afleveringen MotoMe die via motome.nl en YouTube te zien zijn. De eerste 5 zijn daarnaast ook op RTL7 te zien. Deze worden afgewisseld door 5 ‘Best of MotoMe’ uitzendingen.
Geef als eerste een reactie