‘Netflix moet ook advertenties en sportwedstrijden inzetten’


Netflix laat nog steeds een groei in abonnees zien, maar weet door concurrentie niet haar verwachtingen waar te maken. In het streamingwereld zit daardoor niet meer in betaalde SVOD, maar de advertentiegedreven AVOD.


De Amerikaanse analist Michael Nathanson van MoffettNathanson Research meldt iop BGR.com dat Netflix moet kijken naar de reclame- en sportactiviteiten.  

Nathanson ziet het als een strategische fout dat het Netflix-management het idee van adverteren nog steeds niet ziet zitten. Vooral wanneer de toekomstige groei van het aantal abonnees niet meer voldoet aan de verwachtingen van investeerders. 


Netflix heeft onlangs aangekondigd om naast films en series ook in gaming en merchandising te gaan.  Daar is de analist sceptisch over. 
 “We denken niet dat consumentenproducten of gaming voldoende zullen zijn om het verhaal te veranderen.  We denken eerder dat een advertentie-ondersteund niveau of live sport de beste manier zou zijn om moeilijker door te dringen om klantsegmenten en markten te bereiken, vooral in opkomende regio’s met een lage ARPU.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*