Nieuw digitaal bereiksonderzoek gelanceerd

De Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) hebben vandaag de nieuwe standaard voor digitaal bereiksonderzoek gelanceerd met de naam Nobo (Nederlands Online Bereiks Onderzoek). Dit breed gedragen onderzoek moet betrouwbare en gedetailleerde data voor de online display-markt gaan leveren. Met Nobo wordt het voor het nu mogelijk om het internetgedrag op alle platformen te rapporteren.

Het heeft even geduurd voordat Nobo echt kon lanceren. Dit heeft te maken dat het voor diverse partijen met andere belangen lastig was om op gebied van bereiksmeting tot overeenkomst te komen. Onderzoeksbureau Kantar TNS heeft een onderzoekspanel ingericht dat een getrouwe afspiegeling dient te zijn van de Nederlandse bevolking. Door uit te gaan van huishoudens komen alle gangbare doelgroepen en devices in beeld. Doordat online een steeds belangrijker onderdeel van de mediamix wordt, was het van belang dat ook hier een betrouwbare bereikmeting voor kwam. Zwakke schakel is wel dat grote internationale giganten zoals Google en Facebook niet aan het onderzoek meedoen.

Nobo bereiksmeting oktober 2016

(bron: marketingtribune)

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*