Op 1 november 2017 viert IDTV zijn 40-jarig bestaan. De productiemaatschappij ziet volop kansen in een veranderend medialandschap. “We zijn ervan overtuigd dat we door combinatie van video, events en online een unieke positie hebben”, zegt CEO Taco Rijssemus.
IDTV ontwikkelt en produceert al veertig jaar lang verhalen die volgens hen ‘ertoe doen, verhalen die iets losmaken en mensen in het hart raken’. Een mission statement dat volgens IDTV in vier decennia niet wezenlijk is veranderd.
Het medialandschap daarentegen, transformeerde IDTV van louter televisieproducent naar ontwikkelaar van content voor tv, online en live. Naast programma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de mol? profileerde het bedrijf zich de afgelopen tien jaar als succesvol producent van grote publieksevenementen (Koningsvaart en MH17-herdenking) en zakelijke evenementen (Heineken en KPMG).
Rijssemus gaf in een FD-interview vandaag aan dat het bedrijf steeds meer online doet. Volgens hem is de online omzet momenteel tussen de 20 en 30%.
Geef als eerste een reactie