WorldDAB, de vereniging die digitale DAB-radio wereldwijd promoot, heeft een nieuw DAB + -logo voor internationale markten aangekondigd.
Het nieuwe logo moet volgens de organisatie voor een consistente marketing van DAB + internationaal zorgen. Het logo vervangt het zwart-witte DAB-logo dat al meer dan een decennium in gebruik was.
Duitsland, Frankrijk, Nederland, België en Oostenrijk zijn de eerste landen die het logo gebruiken in marketing- en point-of-sale-materiaal. Anderen zullen later dit jaar volgen. Het wordt al gebruikt door fabrikanten van ontvangers thuis en in de auto, publieke en commerciële omroepen en OEM’s voor de automobielindustrie.
Het nieuwe ontwerp belichaamt volgens de WorldDAB-organisatie de moderne, digitale manier van luisteren naar radio.
Jacqueline Bierhorst, vice-president van WorldDAB, zei: “De nieuwe DAB + -branding is ongelooflijk goed ontvangen en WorldDAB kan het logo en de toolkit aanbieden om ervoor te zorgen dat DAB + overal ter wereld een consistent uiterlijk heeft. Voor nieuwe markten zal de toolkit helpen bij de lancering van DAB + marketing en voor bestaande gevestigde DAB + -markten is het logo beschikbaar voor degenen die het willen gebruiken. De aanbeveling van WorldDAB is dat het nieuwe internationale logo door zoveel mogelijk markten wordt geadopteerd en dat het het vorige zwart-witte logo moet vervangen.”
Digital Audio Broadcasting (DAB+) heeft momenteel 60% naamsbekendheid. 719.000 DAB-radio’s zijn er tot nu in Nederland verkocht. 13% luistert wel eens radio via DAB+ apparaten.
Geef als eerste een reactie