Nieuw onderzoek geeft inzicht in VOD- en OTT-gebruik

Adtech-platform OpenX, heeft onder 2.000 Amerikaanse consumenten onderzoek gedaan naar het VOD en OTT-gebruik.

Enkele resultaten uit het consumer OTT-rapport van 2019 :

  • 52%  van de Amerikanen gebruikt OTT-services (zoals Amazon en Netflix)
  • 65% van 18-34 jarigen maakt gebruik van OTT-services.
  • De gemiddelde OTT-klant bezit drie apparaten om content van OTT-services te kijken.
  • Gemiddelde OTT-klant is geabonneerd op drie verschillende OTT-services.
  • De gemiddelde OTT-gebruiker streamt elke dag meer dan 2 uur.
  • Mensen besteden meer tijd aan het bekijken van OTT-content dan aan het besturen van een auto of het praten met vrienden en familie.
  • De belangrijkste content die mensen willen, is films en vervolgens gescripte tv-shows,  nieuws en sport.
  • Millennials besteden meer dan twee keer zoveel tijd aan het bekijken van OTT-content dan live-tv.
  • Minder dan 40% van de Millennium OTT-gebruikers is van plan om hun kabeltv-pakket te behouden.
  • Bijna 2/3 van de ‘cord cutters’ geven aan dat kabelmaatschappijen niets meer kunnen doen om ze terug te lokken naar een vaste tv-aansluiting.
  • 72% van de OTT-gebruikers begrijpt dat er een afweging bestaat tussen het bekijken van gratis inhoud en het laten gebruiken door adverteerders van hun gegevens om advertenties weer te geven, en de meesten vinden advertenties niet storend mits ze relevant zijn.
  • 46% van de OTT-klanten is bereid om $ 10 / maand te betalen voor een dienst zonder advertenties.
  • Consumenten willen eenvoud; het liefst willen ze alle OTT-services vanuit één interface.
  • 25% geeft de voorkeur aan een gratis service met advertenties.
  • 29% wil een hybride model met een paar advertenties en lagere maandelijkse kosten.

Het gehele rapport is hier te downloadenC

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*