Tijdens de jaarlijkse Dutch Media Week staan een week lang alle vormen van media centraal tijdens een veelzijdig programma voor zowel professionals als het grote publiek. Om het belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven nog verder te benadrukken, heeft Dutch Media Week besloten om een speciale award in het leven te roepen. Deze Dutch Media Week Award zal voortaan jaarlijks worden uitgereikt aan de mediamaker die de meeste positieve impact heeft gecreëerd. De award is een juryprijs en zal voor het eerst op 5 oktober a.s. worden uitgereikt tijdens het Dutch Media Week Dinner in Beeld & Geluid.
Een televisie- of radioprogramma, boek, podcast-uitzending of bioscoopfilm kan veel losmaken in de maatschappij en soms grote gevolgen hebben. Maar ook een game kan soms enorme impact hebben, denk bijvoorbeeld aan de toepassing van serious gaming in de zorg of het onderwijs. Ondertussen blijven de makers ervan nog vaak onbekend voor het grote publiek. Met de Dutch Media Week Award komt daar verandering in. Deze nieuwe award biedt erkenning vanuit de media-industrie voor de mediamaker die dat jaar de meeste positieve impact heeft gecreëerd.
Juryprijs
De Dutch Media Week Award is een juryprijs. Deze jury bestaat uit professionals die hun voetsporen in de media-industrie al ruimschoots hebben verdiend, te weten: radiopresentator, verslaggever en documentairemaker Mischa Blok, hoogleraar Mediastudies Mark Deuze en Len Maessen, redacteur met een specialisme in tech, games, tv en film.
Shortlist
Begin september maakt de jury de shortlist bekend met de drie genomineerden voor de Dutch Media Week Award. Tijdens het Dutch Media Week Award Dinner, dat op woensdag 5 oktober plaatsvindt in Beeld & Geluid, wordt de award uitgereikt. De award wordt ontworpen door internationaal bekend glaskunstenares Ans Bakker.
Mediaprofessionals en consumenten
Tijdens jaarlijks mediafestival Dutch Media Week staat de impact van media op ons dagelijks leven centraal en kunnen mediaprofessionals zich laten inspireren tijdens een doordeweeks programma boordevol podcasts, talkshows, workshops en toonaangevende sprekers. Nieuw dit jaar zijn de Xperience Days, het speciale weekendprogramma waarbij het grote publiek een kijkje mag nemen achter de schermen van het Media Park.
Nieuwe Dutch Media Week Award biedt erkenning aan meest impactvolle mediamaker
Tijdens de jaarlijkse Dutch Media Week staan een week lang alle vormen van media centraal tijdens een veelzijdig programma voor zowel professionals als het grote publiek. Om het belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven nog verder te benadrukken, heeft Dutch Media Week besloten om een speciale award in het leven te roepen. Deze Dutch Media Week Award zal voortaan jaarlijks worden uitgereikt aan de mediamaker die de meeste positieve impact heeft gecreëerd. De award is een juryprijs en zal voor het eerst op 5 oktober a.s. worden uitgereikt tijdens het Dutch Media Week Dinner in Beeld & Geluid.
Een televisie- of radioprogramma, boek, podcast-uitzending of bioscoopfilm kan veel losmaken in de maatschappij en soms grote gevolgen hebben. Maar ook een game kan soms enorme impact hebben, denk bijvoorbeeld aan de toepassing van serious gaming in de zorg of het onderwijs. Ondertussen blijven de makers ervan nog vaak onbekend voor het grote publiek. Met de Dutch Media Week Award komt daar verandering in. Deze nieuwe award biedt erkenning vanuit de media-industrie voor de mediamaker die dat jaar de meeste positieve impact heeft gecreëerd.
Juryprijs
De Dutch Media Week Award is een juryprijs. Deze jury bestaat uit professionals die hun voetsporen in de media-industrie al ruimschoots hebben verdiend, te weten: radiopresentator, verslaggever en documentairemaker Mischa Blok, hoogleraar Mediastudies Mark Deuze en Len Maessen, redacteur met een specialisme in tech, games, tv en film.
Shortlist
Begin september maakt de jury de shortlist bekend met de drie genomineerden voor de Dutch Media Week Award. Tijdens het Dutch Media Week Award Dinner, dat op woensdag 5 oktober plaatsvindt in Beeld & Geluid, wordt de award uitgereikt. De award wordt ontworpen door internationaal bekend glaskunstenares Ans Bakker.
Mediaprofessionals en consumenten
Tijdens jaarlijks mediafestival Dutch Media Week staat de impact van media op ons dagelijks leven centraal en kunnen mediaprofessionals zich laten inspireren tijdens een doordeweeks programma boordevol podcasts, talkshows, workshops en toonaangevende sprekers. Nieuw dit jaar zijn de Xperience Days, het speciale weekendprogramma waarbij het grote publiek een kijkje mag nemen achter de schermen van het Media Park.
Geef als eerste een reactie