Nieuwe merkcampagne KRO-NCRV

Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan. Met deze campagne wil KRO-NCRV laten zien dat de programma’s van de omroep een maatschappelijk doel hebben.

“Als KRO-NCRV staan wij voor een samenleving waarin plek is voor iedereen en waarin we naar elkaar omkijken. Dat laten we nadrukkelijk zien met deze merkcampagne”, aldus Kirsten Andres, directeur Marketing & Vereniging KRO-NCRV. “We zijn veel met onszelf bezig, zitten in onze eigen ‘bubbel’ en vergeten soms om ons heen te kijken. Terwijl liefde voor elkaar datgene is wat ons bindt als mensen. Iets doen voor de ander, al is het met een klein gebaar, dat maakt gelukkig. Gewoon wat meer naar elkaar omkijken. Dat positieve effect in de samenleving willen we stimuleren. Daarom is deze campagne een oproep, om mensen te prikkelen en te inspireren. We doen dat al meer impliciet in onze programma’s en nu dus ook expliciet met deze merkcampagne.”

De campagne Omkijken naar elkaar bestaat uit een TV-spot en zeven verschillende idents achter de programmering met alledaagse, herkenbare situaties waarin mensen oprecht aandacht voor elkaar hebben. Zoals iemand die de ander even helpt om de fiets te stallen, een kleinzoon die zijn opa bezoekt voor een potje scrabble of iemand die z’n arm slaat om een naaste die dat nodig heeft.

Vanaf zondag 14 oktober is de spot te zien op NPO 1, NPO 2 en NPO 3 en als pre-roll op Youtube. De campagne Omkijken naar elkaar is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

2 Comments

  1. Geachte KRO/NCRV,

    Ik ben al tijden op zoek naar de muziek in jullie commercial ‘Laten we wat meer omkijken naar elkaar’, maar ik kan er niet achter komen wie de artiest is die dit zingt en de naam van de/het song/liedje.
    Zo blijf ik maar zoeken. Kunnen jullie mij de oplossing bieden op deze vraag?

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*