Seizoensopening Bundesliga ook te zien in VR
Zeven speciale camera’s moeten de kijker het gevoel geven dat ze tussen de spelers op het veld staan. FOXSports.NL
Zeven speciale camera’s moeten de kijker het gevoel geven dat ze tussen de spelers op het veld staan. FOXSports.NL
RTL Nederland heeft haar halfjaarcijfers bekend gemaakt. De omzet stijgt, maar de winst is verder aan het dalen. Bert Habets (CEO RTL Nederland) heeft op de recente cijfers gereageerd.
Het gamesmagazine Power Unlimited en de door populaire YouTubers gerunde televisiezender #FIRST, gaan samen programma’s maken. Aanstaande vrijdag 26 augustus zal de eerste, gezamenlijke uitzending van 16.30 tot 18.00 uur worden uitgezonden op Ziggo kanaal 13. De show zal ook live te zien zijn op Twitch.
Vorige week werd bekend dat nu ook de nieuwsflitsen van NOS op 3 zullen verdwijnen van NPO3. De kortere versie van het nieuwsprogramma bedoeld voor jongeren waren te zien tussen de NPO3 tvprogramma’s door. Het nieuwsprogramma gaat wel door via het internet, net als dat met andere NPO3 programma’s is gebeurd zoals Jan Rijdt Rond en al eerder 4JIM. NPO3 maakt deze overstap vaker met programma’s waarvan de kijkcijfers achterblijven, en vaak met het argument dat jongeren meer te vinden zijn op het internet dan op televisie, want online en via social media hebben de programma’s meer volgers.
Samenwerking verbindt mediacultuur met technologie rondom tentoonstelling Let’s YouTube.
De beste Nederlandse Virtual Reality-producties voor alle grote platformen (Oculus Home, Google Play, iOS, Playstation Network en Steam) maken dit jaar kans op een Bright VR Award. Op vrijdag 4 november, aan de vooravond van het tweedaagse tech fest Bright Day, worden de prijzen uitgereikt. Winston Gerschtanowitz presenteert de awardshow en is lid van de jury.
Vandaag werd bekend dat Irene Moors een late night show krijgt bij SBS. In het programma ‘Naar bed met Irene’ gaat de bekende presentatrice wekelijks met een bekende Nederlander naar bed en stelt zij onthullende vragen. Het format is bedacht door Mark van Berkel.
465.000 mensen keken dinsdag naar de quiz met André Hazes jr. Dat waren er op dag 1 nog 810.000.
NEP The Netherlands en Ngage Media zijn toegetreden als partner van Hilversum Media Campus. Aanstaande vrijdag 26 augustus vindt de eerste selectie dag plaats van het TDP. Dan selecteren deelnemende bedrijven, waaronder Ngage Media en NEP, talentvolle young professionals die mee gaan doen in het programma en hun eerste werkervaring gaan opdoen bij de partnerbedrijven.
In het Cross Media Café-event tijdens Dutch Media Week zullen oa VPRO, NOS, BNNVARA, Talpa en XITE hun nieuwe projecten presenteren.
Copyright © 2019 Spreekbuis