Blog Koos Postema: ‘Herinneringen aan Radio Tour’
Eens begon ik bij de radio, mijn eerste medialiefde vanuit mijn kindertijd. En juist in de maand juli is mijn hart weer vol van radio omdat dan de Tour de France gereden wordt.
Eens begon ik bij de radio, mijn eerste medialiefde vanuit mijn kindertijd. En juist in de maand juli is mijn hart weer vol van radio omdat dan de Tour de France gereden wordt.
Iedereen heeft recht op goede zorg, ongeacht zijn afkomst of inkomen. Maar er staat een boete van € 385 op ziek zijn: het eigen risico. Tien jaar geleden werd het zorgstelsel ingevoerd, gebaseerd op concurrentie en vrije marktwerking. Resultaat: de zorgverzekeraars kregen steeds meer macht en het basispakket werd steeds verder uitgekleed.
Vandaag kondigt RTL Nederland aan dat het bedrijf verder gaat onder de vlag RTL. De naamsverandering van het moedermerk in Nederland gaat gepaard met een compleet nieuwe huisstijl, een brand story en de pay-off RTL ..EN ONTDEK
Voormalig NPO Radio 6-dj Angelique Houtveen is alweer enige tijd werkzaam bij FunX, maar houdt zich ook met talrijke andere activiteiten zoals haar nieuwe mini-cursus ‘Boost Your Mood with Music’. In drie online lessen leert ze hoe je door muziek je mood kan beïnvloeden. Kijk voor meer info op: Boostyourmoodwithmusic.nl
Coldplay was in Nederland en dat hebben we geweten! Het is best wel moeilijk om in de huidige tijd een band van wereldformaat te worden, maar het is deze vier Engelse heren gelukt.
Het zat er dik in dat de kraker in de kwartfinale van het EK voetbal tussen Duitsland en de Italianen (3.534.000 mensen stemden er op af) zaterdagavond de best bekeken wedstrijd in Nederland van het evenement in Frankrijk tot nu toe zou worden. Belgie-Wales trok eerder deze week 3,4 miljoen televisiekijkers op NPO 1. [lees verder]
Deze week is het precies 67 jaar geleden dat de eerste hitparade op de Nederlandse radio werd geïntroduceerd. Pete Felleman (1921-2000) was de eerste dj in de Nederlandse radio. Als jazzliefhebber mocht hij direct na de tweede wereldoorlog zijn programma ‘Swing & Sweet, from Hollywood & 52nd Street’ bij de Vara presenteren.
Heel lang is de stemming rond online geweest dat er van alles moet. Dat wil ik graag ombuigen naar ‘dat er van alles kan’. De insteek is vaak: we gaan een nieuw programma brengen en daar moet dan ook een website bij, en we moeten iets op sociale media. Terwijl dat soms tot geringe resultaten leidt. In wezen blijkt veel online innovatie technisch gemotiveerd. We doen het, omdat het kan. Of er een behoefte is bij de gebruiker, wordt vaak als minder relevant afgedaan.
De clash tussen België en Wales (vrijdagavond NPO 1) was in Nederland veruit de best bekeken voetbalwedstrijd van onze zuiderburen tijdens het EK, maar betekende meteen ook het einde van de droom van de Rode Duivels om Europees kampioen te worden. Met 3-1 werden ze naar huis gestuurd, zo zagen bijna 3,5 miljoen kijkers volgens de Stichting Kijkonderzoek.
Wat ben ik blij met de sportzomer op NPO 1. Niet zozeer voor mezelf, maar wel voor mijn ouders!
Copyright © 2019 Spreekbuis