Nieuws

Broodje Gezond over rode wijn

Ruim 3 miljoen Nederlanders geloven van wel, want zij drinken elke dag één of meer glazen wijn. In wijn zitten heel veel goede stoffen, die zorgen voor blinkende aderen en een blakend hart. Maar winnen die goede effecten het uiteindelijk van de ravage die alcohol in je lichaam aanricht? Of is alcohol helemaal zo slecht nog niet?

 

[lees verder]

Nieuws

Concert at SEA op de Brouwersdam

Om alvast in de stemming te komen voor het door BLØF te organiseren Concert at SEA zendt de NTR op woensdag 29 juni om 20.30 uur op NPO 3 de registratie uit van de versie van vorige jaar, met oa Lenny Kravitz, Counting Crows, Racoon, Dotan, Kensington, Chef’ Special, Miss Montreal, Typhoon en BLØF.

[lees verder]

partnerbijdrage

Animatiestudio draagt FREEZE! over aan Beeld en Geluid

Animatiestudio Job, Joris & Marieke, bekend van o.a. de Oscar-genomineerde film A Single Life (2014), heeft hun installatie ‘FREEZE! AN ADVENTURE IN 100 FRAMES’ overgedragen aan Beeld en Geluid. Het object beeldt alle 100 frames uit een animatiefilmpje uit in één stilstaand beeld. FREEZE! is vanaf vandaag te zien als onderdeel van de vaste opstelling van Beeld en Geluid, de Beeld en Geluid experience. De vitrine waarin de installatie te zien is staat in het paviljoen Kijkbuiskinderen.

[lees verder]

Nieuws

VR en andere innovatieve technologiëen op MPJC 2016

Tijdens het Mediapark Jaarcongres op 23 juni zijn diverse nieuwe technologieën te zien en te beleven. Bezoekers van dit media vakcongres kunnen bijvoorbeeld de HTC Vive ervaren bij de stand van MediaMonks op de MPJC Playground, en interactieve video decors beleven bij de demo opstelling van Chain. Tevens strijkt de VR Cinema weer neer op het Media Park. 

[lees verder]

Nieuws

Nieuwe regels uitingen en sponsoring CvdM

Het Commissariaat voor de Media heeft bepaald dat vermijdbare uitingen bij publieke media-instellingen in bepaalde gevallen zijn toegestaan. Zo is de vertoning of vermelding van een naam of het merk van een loterij in een programma toegestaan.

Maar dat kan alleen als er een duidelijk verband is met een  trekking, de bekendmaking van de uitslag van een trekking of met de bekendheid, die aan de door de loterij gesponsorde goede doelen wordt gegeven.

Verder heeft het Commissariaat bepaald hoe media-instellingen kunnen voldoen aan de plicht om kijkers te informeren als sprake is van sponsoring. Die plicht geldt ook als een programma tot stand is gekomen via bijvoorbeeld heel veel kleine bijdragen, verzameld door middel van crowdfunding, De regels zijn afgekondigd in de Staatscourant en meer informatie is te vinden op de website van het CvdM, bij de beleidsregels.

 

 

 

[lees verder]