Nieuws

Supermarkten zetten steeds meer budget op TV in

Supermarkten zetten steeds meer hun reclamegeld in voor televisiereclame. Het aandeel van TV binnen de mediabestedingen door supermarkten is de afgelopen 5 jaar gegroeid van 15% in 2010 naar 59% vorig jaar. Dit blijkt uit een gezamenlijke analyse van SPOT en Nielsen. Belangrijke factoren zijn supermarktoorlog die in 2003 uitbrak en anderzijds het veranderend mediaconsumptiegedrag. 

[lees verder]

Nieuws

Vrees NTR voor extra kosten door ZZP’ers

De NTR heeft 200 freelancers geschreven dat zij zich moeten aanmelden bij een bemiddelingsbedrijf om op die manier nog in aanmerking te blijven komen voor opdrachten bij de omroep. Daarmee moeten de risico’s beperkt worden van het achterhaf loonheffing moeten betalen aan ingehuurde zzp’ers. Dat meldt AV Job Recruitment. [lees verder]

Blog

Column Jan Slagter: ‘Ongerijmd’

Ons consumentenprogramma ‘Meldpunt!’ is weer terug (elke dinsdag 19.25 uur op NPO2). In de eerste aflevering werd vorige week een ontluisterend beeld geschetst van de bezuinigingen op de huishoudelijke thuiszorg door gemeentes. Die krijgen voor deze WMO-taak minder geld van het Rijk. Vele ouderen verliezen hun huishoudelijke zorg of worden flink gekort in het aantal uren. Dat leidt tot onaanvaardbare situaties. 

[lees verder]

Blog

Blog Martin van Doren: ‘Danmarks Radio -P1’

Het zou een mooi experiment zijn: zet de presentatoren en beleidsbepalende mensen van NPO Radio 1 in een ruimte, voorzien van alle comfort, en laat hen op een doordeweekse dag 24 uur luisteren naar de nieuwszender van Danmarks Radio (DR): P1. De taal zal ongetwijfeld een probleem voor verreweg de meesten zijn, maar 24 uur luisteren zegt wel iets over de vorm.

[lees verder]