Interview

Voorzitter Commissariaat voor de Media onthult Toezichtbrief 2016

Vandaag verschijnt de Toezichtbrief 2016 (PDF) van het Commissariaat voor de Media. In deze brief wordt uiteengezet op welke specifieke onderwerpen het Commissariaat in 2016 toezicht zal houden op het media-aanbod.

Spreekbuis.nl kreeg als eerste mediaplatform inzage in de Toezichtbrief en sprak met prof. mr. dr. Madeleine de Cock Buning, sinds juli 2009 voorzitter van het Commissariaat voor de Media.

 

[lees verder]

partnerbijdrage

Tussen Kunst en Kitsch weer op tv

Tussen Kunst en Kitsch is vanaf woensdag 13 januari terug voor een nieuw seizoen. Presentator Frits Sissing en het team van experts bespreken, zoals de kijker gewend is, vele interessante objecten die ter tafel worden gebracht. Zo wordt in de eerste aflevering een zeer bijzondere negendelige serie boeken (in 3 banden) uit de 18e eeuw over vogels in Amerika getaxeerd. 
 

[lees verder]

Nieuws

EO-serie leert deelnemers armoede ervaren

Armoede in Nederland is een hot issue. De EO komt in de week van 18 tot en met 22 januari op NPO 2 (om 21.13 uur) met een televisieserie waarin 5 mensen met een zeer uitgesproken mening over armoede door Dennis van der Geest op ‘ontdekkingsreis’ worden gestuurd om te kijken hoe die er in Nederland uitziet.

[lees verder]

Nieuws

DutchView Infostrada heet nu NEP

Op het eerste gezicht lijkt het geen naam waar je in Nederland een goed merk mee zou maken. Maar het opereert dan ook internationaal. DutchView Infostrada, onderdeel van het wereldwijde netwerk van NEP Group Inc. , heet sinds 1 januari 2016 NEP. De nieuwe bedrijfsnaam vertegenwoordigt alle internationale expertise, activiteiten en bronnen van zowel de DutchView Infostrada bedrijven als haar Amerikaanse moedermaatschappij.

[lees verder]

partnerbijdrage

AVROTROS geeft journalistiek talent een podium

AVROTROS start het nieuwe jaar met een uniek journalistiek radioprogramma: De Dagwacht. Elke donderdagochtend tussen 04:00 en 06:00 uur krijgen talentvolle journalisten op NPO Radio 1 de kans om een nieuw programma te maken. In de komende twaalf maanden laat AVROTROS twaalf frisse formats horen op de nieuws- en sportzender. De makers presenteren zelf en dat betekent dat er veel nieuwe presentatoren achter de Radio 1-microfoon plaats nemen.

[lees verder]