Nieuws

Oproep Jochem Myjer na terreur in Frankrijk

Cabaretier Jochem Myjer heeft naar aanleiding van de bloedige terroristische aanslagen van vrijdagavond in Parijs, voorafgaand aan de intocht van Sinterklaas, opgeroepen om de kinderen ‘alsjeblieft nog even te laten geloven dat de wereld niet zo verrot en gevaarlijk is”.  Zijn oproep is op de social media massaal gedeeld. De aankomst in Drenthe, en de televisieregistratie daarvan, gaan gewoon door. [lees verder]

Nieuws

Terughoudendheid televisie bij bloedbaden Parijs

De tragische gebeurtenissen van vrijdagavond in Parijs, waarbij een groot aantal doden viel bij verschillende terroristische aanslagen, leidden tot veel media-aandacht en improvisaties op de Nederlandse televisie. Opvallend was vooral de terughoudendheid in het vertonen van mogelijk schokkende beelden. De pers werd ook ruim op afstand gehouden. [lees verder]

Nieuws

RTL steekt hand in eigen boezem in declaratieonderzoek

Een opmerkelijke boetedoening. Hoofdredacteur Harm Taselaar van het televisieprogramma RTL Nieuws vindt het pijnlijk om te moeten constateren dat 2 van zijn collega’s van wie er 1 tot voor kort directeur voorlichting van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport was, op kosten van de belastingbetaler betrokken waren bij hoge declaraties voor gezamenlijke diners.

[lees verder]

Nieuws

Onderzoek: NPO steeds minder ‘onmisbaar merk’

Uit het ‘EURIB Top-100 Onmisbare Merken’- onderzoek blijkt dat NPO minder onmisbaar is geworden. De onmisbaarheidscores van alle televisie-zenders zijn gedaald, maar die van NPO daalde het sterkst. Dit kwam vooral door de naamsverandering die de publieke omroep in augustus 2014 doorvoerde. Nederland 1, 2 en 3 werden veranderd in werd NPO 1, NPO 2, NPO 3. Ook de radiozenders kregen toen een nieuwe naam. EURIB/ European Institute for Brand management doet jaarlijks onderzoek naar de onmisbaarheid van merken. 

[lees verder]