Blog

Column Peter van der Vorst: ‘Fake’

‘Zeven jaar lang mocht hij z’n mening over televisieprogramma’s en de makers ervan verkondigen. En die mening was vaak negatief. In ieder geval als het ging over het genre ­waarmee ik me bezighoudt. Kritiek geven is uiteraard prima, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt. Het probleem was dat Jean-Pierre zich nooit in het maak­proces heeft verdiept en soms maar wat riep.

[lees verder]

Advertorial

Verdwenen televisie- en radiostations

Waarom gingen de tv-zenders TV10, TMF, Sport7, Europa TV op zwart? Waarom werd de naam RTL Veronique en FilmNet veranderd? Wat is er verder gebeurd met Noordzee FM, Llink en Concert Radio? In het deze week verschenen boek ‘Verdwenen Merken’ worden deze vragen op geheel eigen wijze beantwoord door Richard Otto en Robbert van Loon. Ze creëren zo een uniek overzicht van ruim 300 bekende Nederlandse merken die tussen 1970 en 2015 zijn verdwenen.

[lees verder]

Blog

De publieke omroep online wordt gemaakt door het publiek zelf

De huidige voorzitter van de Tweede Kamer Anouchka van Miltenburg stelde vijf jaar geleden als woordvoerder mediazaken in de Tweede Kamer dat ‘de publieke omroep niets te zoeken heeft in het digitale domein.’ Natuurlijk had Van Miltenburg toen geen glazen bol, en ik ook niet trouwens, nog steeds niet. Vijf jaar geleden hadden we niet kunnen denken dat jongeren de televisie zo snel links zouden laten liggen. 

[lees verder]