NOS aan de slag met nieuwe AppleTV
NOS start ook met veel andere media-innovaties.
NOS start ook met veel andere media-innovaties.
NPO Radio 2 en De Wereld Draait Door hebben geld ontvangen voor de promotie van het Koningslied. Dat blijkt uit een overeenkomst tussen de NPO en de Stichting Nationaal Comité Inhuldiging, die de NOS heeft opgevraagd op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. Het is nog niet duidelijk om welke bedragen het gaat, aangezien in het document deze bedragen niet leesbaar zijn gemaakt, aangezien het volgens NPO en VARA om bedrijfsgevoelige informatie gaat.
Radar, het consumentenprogramma van AVROTROS, is genomineerd voor een prestigieuze filmprijs op het Marbella International Filmfestival. Het programma ontving de nominatie in de categorie Beste Documentaire voor haar uitzending ‘Mandarijnennetje als implantaat: goedkeuring implantaten is een farce’.
De uitzending van de MTV Video Music Awards 2015 op 30 augustus heeft in week 36 de meeste Twitteraars bereikt. In totaal 169.720. Deze Twitteraars hebben 3.082.611 Tweets over deze uitzending gezien. De EK kwalificatiewedstrijd Turkije – Nederland op 6 september was in week 36 het grootste sportprogramma op Twitter met een bereik van 453.620 Twitteraars.
EO-jongerenmerk ‘BEAM’ is vandaag gestart met een actieweek voor vluchtelingen onderweg. De actie Drop je uurloon moedigt jongeren aan om één uurloon te doneren voor de hulp aan vluchtelingen. BEAM richt zich daarbij in het bijzonder op vluchtelingen op de onzichtbare en barre route door de Balkan.
Duurzame maatregelen in het NTR-gebouw krijgen nu ook een vervolg bij de programma’s. Dat gaat gebeuren met Albert, een Engels instrument waarmee je de ecologische footprint van een programma kunt meten. Projectleider Aaron Matthews van de BAFTA kwam onlangs speciaal over uit Londen om Albert nader te introduceren. Een twintigkoppig gehoor van NTR-, NPO- en KRO-NCRV-vertegenwoordigers verliet razend enthousiast de zaal.
Zwagerman heeft vanochtend in het WNL-ochtendprogramma Goedemorgen Nederland kort een reactie gegeven op het idee om vluchtelingen op te vangen in leegstaande omroepgebouwen in Hilversum. Ze noemt de opvang ‘onzinnig’.
Tijdens de Open Studio Dagen was de Hilversumse televisietoren één van de populairste bezienswaardigheden. Man bijt hond werd in 2011 verkozen tot het meest beeldbepalende televisieprogramma in zestig jaar Nederlandse televisiegeschiedenis. Twee jaar geleden kreeg de toren als eerbetoon een fraai ‘Man Bijt Hond’-logo. Binnenkort stopt het televisieprogramma en daarom werd de bekende toren én Stichting Heppie nogmaals in de spotlights gezet.
Deze week was niet alleen de vuurdoop van de nieuwe zender RTL Z, maar ook het tv-programma Bright TV. Voortaan elke maandagavond om 22:30 op de nieuwe zender RTL Z. In april werd bekend dat RTL Z het online nieuwsplatform Bright overnam van Veen Media. Bright doet verslag van de laatste ontwikkelingen op gebied van technologie en innovatie.
Meer omroeporganisaties willen vluchtelingen ondersteunen.
Copyright © 2019 Spreekbuis