ABN AMRO zet brandbare Virtual Reality commercial in
Goedgeregeld VR-app laat de brandgevaren in studentenwoningen zien.
Goedgeregeld VR-app laat de brandgevaren in studentenwoningen zien.
Vals Plat bestaat 10 jaar. De NTR viert dit met de jubileumserie ‘Het beste van 10 jaar Vals Plat’. Tien jaar lang speurden programmamakers uit verschillende culturen stad en land af op zoek naar markante Nederlanders van diverse komaf die hun bijzondere levensverhaal wilden delen.
Radio is sterk in ontwikkeling. Zo heeft digitale radio al in verschillende campagnes een belangrijke rol gespeeld. Wie deze ontwikkeling op de voet volgt is radio 538 DJ Jeroen Nieuwenhuize. We vroegen hem naar zijn visie over de kansen en ontwikkelingen van radio.
In 2000 verhuisde de KRO naar het AKN-omroepcomplex aan de ’s Gravelandseweg. Sindsdien wordt er al jaren besproken wat de nieuwe bestemming moet worden aan dit voormalige omroephoofdkantoor. Net voor vertrek maakte enkele KRO-medewerkers een video van de KRO-gebouwen en haar mensen. Dankzij oud-KRO medewerker Willibrord Ruigrok (Aether) krijgen we nog één keer een kijkje in het oorspronkelijke KRO gebouw.
Ping Media B.V. zoekt per direct een Motion Graphic Designer.
De RadioPraktijk en Schoolstudio hebben deze week hun samenwerking aangekondigd. Hiermee wordt de kennis en ervaring van Schoolstudio op het gebied van hoorspelen voor zowel kinderen als volwassenen gecombineerd met de kennis radiojournalistiek van RadioPraktijk.
AVROTROS is volop aanwezig op de Uitmarkt en zendt op zaterdag 29 en zondag 30 augustus live uit vanaf het jaarlijkse culturele evenement in Amsterdam. Zaterdagavond 29 augustus blikt Cornald Maas vanaf het het Museumplein vooruit op het nieuwe culturele seizoen in Uitmarkt Live. Aansluitend presenteert Maas Symphonica Belgica. Onder begeleiding van Het Balletorkest brengen diverse Nederlandse en Belgische artiesten een ode aan de Belgische muziek. Beide programma’s zijn te zien op NPO 2. Op zondag 30 augustus zendt AVROTROS traditiegetrouw De Musical Sing-a-Long uit op NPO 1.
Sanoma heeft enige tijd geleden aangegeven de meeste van haart titels op verschillende platformen uit te willen rollen. Al eerder kreeg het tijdschrift VT Wonen een televisieformat. Nu is de populaire modewebsite Fashionchick aan de beurt. Vanaf september komt er een dagelijkse miniserie met de naam ‘Fashionchick op Net5. [lees verder]
Uit onderzoek ‘Digital Video and the Connected Consumer’ van consultancybureau Accenture blijkt het aantal tv-kijkers aan het teruglopen is, doordat de jongere generatie steeds minder televisie kijkt in het voordeel van online. Volgens Accenture zullen broadcastorganisaties die hun besluitvorming richten op de consument, de toekomstige leiders in media en entertainment worden.
Voorzitter van de Raad voor Cultuur Joop Daalmeijer is voor intensieve samenwerking tussen lokale omroepen, regionale omroepen en kranten. In een BNR-interview noemde hij de samenwerking tussen lokale omroep RTi Hilversum, het regionale RTVNH en HilversumsNieuws als voorbeeld.
Copyright © 2019 Spreekbuis