Belgische VRT stopt met omroepsters
Het Belgische Eén is een van de allerlaatste Europese tv-zenders die werken met omroepers of omroepsters in beeld.
Het Belgische Eén is een van de allerlaatste Europese tv-zenders die werken met omroepers of omroepsters in beeld.
Het NVJ meldt dat de redactieraden bij de regionale omroepen zich grote zorgen maken over de journalistieke gevolgen van de komende reorganisatie bij de publieke omroepen in de regio.
Voor welke programma’s bleven we vroeger thuis? 25 jaar geleden was voetbal ook al één van de favorieten, maar ook voor Zeg ‘ns Aaa, Medisch Centrum West en Ook dat nog! zaten we aan de buis gekluisterd. Een overzicht:
UPDATE 11 juni 2015 9:15u, met reacties van Jan Westerhof (NPO) en een aanvulling van Gerard Schuiteman (ROOS)
Uit verschillende bronnen op het Mediapark blijkt dat er gesprekken worden gevoerd om NPO Radio 5, dat na 1 september van de huidige AM-frequentie wordt afgeschakeld, via de FM-frequentie van de regionale omroepen weer landelijke dekking te geven.
Dit jaar is het precies 55 jaar geleden dat de eerste officiële uitzending door Radio Veronica werd uitgezonden van het zendschip Borkum Riff.
Vandaag zijn in Hilversum zowel de Nipkowschijf als Zilveren Reissmicrofoon uitgereikt.
De Nipkowschijf gaat dit jaar naar de VPRO-serie ‘Onze man in Teheran’, gemaakt voor correspondent Thomas Erdbrink en regisseur Roel van Broekhoven.
De Zilveren Reissmicrofoon is toegekend aan Pieter van der Wielen/Nooit meer slapen, hét late night cultuurprogramma van de VPRO op NPO Radio 1 met in het eerste uur een lang studiogesprek, waarin vaste presentator Pieter van der Wielen (maandag t/m donderdag) een gast uit de cultuur of de actualiteit ontvangt.
De talkshow Zondag met Lubach, van Arjen Lubach (VPRO) krijgt een Eervolle Vermelding van de Nipkow jury. Het derde seizoen van Zondag met Lubach start weer in september 2015.
23 juni is door Digital Radio NL, NPO, VCR en Stichting ROOS ‘uitgeroepen’ tot Dag van de Digitale Radio. Op deze dag zal in Den Haag een symposium worden gehouden met nationale en internationale sprekers uit het digitale radioland.
Deze week heeft het YouTube-kanaal van AVROTROS Klassiek 25 miljoen views bereikt. In totaal is er nu meer dan 465 jaar aan content bekeken op het kanaal. Met bijna 900.000 views per maand, ruim 55.000 abonnees en een gemiddelde kijkduur van bijna 11 minuten per view, behoort het kanaal van AVROTROS tot de eredivisie van partijen die nieuwe klassieke content online aanbieden.
Veel reacties op Twitter – o.a. #stewardess #KLM #bijbaan – over de rok die weervouw Willemijn Hoebert droeg tijdens het 8 Uur Journaal (NPO1) afgelopen vrijdag. De kleur blauw van haar rok was dezelfde als die vliegtuigmaatschappij KLM gebruikt. Omdat in datzelfde Journaal er nieuws was over AirFrance/KLM werd ik zelf even op verkeerde been gezet en dacht meteen aan product placement (een vorm van adverteren in een tv-programma door het merk/product te integreren in de inhoud, door het te tonen/gebruiken of het merk/product op te nemen in het script). De rok had een prima voorbeeld kunnen zijn, want de blauwe kleur alleen al doet de kijker denken aan het merk , blijkt. Maar tegelijkertijd bedacht ik me dat product placement en de NPO geen goede combinatie kunnen zijn.
Agentschap Telecom meldt in haar jaarverslag dat het verschijnsel etherpiraterij steeds minder voorkomt. Het aantal illegale uitzendingen is vorig jaar ten opzichte van 2013 afgenomen met 53,5%. Op gebied van storingsmeldingen op de FM is er een daling te zien van 59,1%. In 2014 zijn er in totaal 593 FM-meldingen ontvangen terwijl dat er een jaar eerder nog 1.300 waren. Er is wel een groei in etherpiraten te zien bij antenne-installaties van mobiele operators of C2000.
Copyright © 2019 Spreekbuis