Nieuws

NOS gaat verder met Instagram

Instagram is een social mediaplatform dat vooral onder de jeugd zeer populair is. De NOS heeft er onlangs een pilot meegedaan met korte nieuwsvideo’s gericht op  jongeren van 12 tot 19 jaar. Het NOS expertiment was zeer succesvol en met zeer beperkte promotie in 7 maanden tijd 12.000 volgers opgeleverd. De NOS heeft daarom besloten door te gaan met Instagram en dit kanaal blijven toe te voegen aan hun soial media-aanbod. Facebook, Twitter en Google+ zijn kanalen waar NOS reeds gebruik van maakt.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o    Het weer
o    Shisha-pen
o    Charlie bit my finger
o    Ajax en moederdag
 

[lees verder]

Nieuws

Aziatische zender jat decor van RTL Nieuws

RTL Nieuws meldde gisteravond op haar site dat het journaal van het tv-station TV3 in Maleisië een nieuw decor heeft dat op twee druppels water lijkt op die van RTL Nieuws.  RTL Nieuws gebruikt dit decor ontwikkeld door twee Britse ontwerpers al meer dan een jaar, terwijl de best bekeken zender van Maleisië pas vorige week gestart is met deze nieuwe vormgeving.

[lees verder]

Nieuws

Veel landelijke radiozenders nog niet mobiel vriendelijk

Online radio luisteren via de mobiel wordt steeds belangrijker. Meer dan de helft van de Nederlander luistert regelmatig naar online mobiel en steeds vaker gaat dit via mobile devices zoals tablets en smartphone. Toch blijkt uit een scan van Spreekbuis.nl dat veel sites van radio-zenders nog niet mobiel vriendelijk zijn. 25% van de landelijke radiozenders verwijst op smartphones naar een hun desktop-site, die verre van gebruiksvriendelijk is. 

[lees verder]

Blog

Column Jan Slagter: ‘Ljouwert boppe’

Elk jaar wordt door het Europees Parlement een Culturele Hoofdstad van Europa gekozen. In 2018 valt deze geweldige eer te beurt aan Leeuwarden. Het belooft een groot landelijk evenement te worden, met de meest uiteenlopende culturele activiteiten.Ik ben er trots op dat MAX als eerste landelijke omroep is aangehaakt, door lid  te worden van ‘Club 2018’ om zo een bijdrage te leveren aan het succes van het programma.

[lees verder]

Switchers

Patrick Goldsteen van Playboy naar 538

Patrick Goldsteen (34) start volgende maand als Digital Director bij 538Groep, waar hij verantwoordelijk is voor de verdere ontwikkeling van de digitalisering van de 538Groep. Ook wordt hij onderdeel van het Management Team van de 538Groep. Goldsteen was hiervoor werkzaam als hoofdredacteur bij Playboy Magazine, onderdeel van Pijper Media. Daarvoor was hij actief binnen Sanoma. 

[lees verder]