Topic

Omroepen en sluikreclame

Sluikreclame is verboden op de Nederlandse publieke omroep en radio, toch stond er in de jaren ‘80 een IKEA-bank in de populaire serie Zeg ‘ns AAA, dezelfde bank stond op de voorpagina van de catalogus van de meubelketen. Het was één van de eerste voorbeelden van sluikreclame op de Nederlandse televisie. Het is trouwens niet altijd bekend of het om opzet gaat. Uit onderzoek blijkt immers dat de gemiddelde consument (bewust en onbewust) dagelijks tussen 247 en 3000 advertenties per dag ziet. Kans dat er dus eens per ongeluk op de camera komt is daarom groot. 

[lees verder]

Nieuws

John de Mol: ‘Dit programma gaat er gewoon komen’

John de Mol was gisteren de hoofdgast bij Humberto Tan’s RTL Late Night. Diverse hoogte- en dieptepunten worden met hem besproken zoals Traumhochteit, Big Brother en Talpa. Het optreden staat in het teken van de 60ste verjaardag van de Media-tycoon. Vorige week is er ook een boek over hem uitgekomen met de titel ‘John de Mol – Graven in een rijk leven’ geschreven door Broadcast Magazine-hoofdredacteur Jeroen te Nuijl. 

[lees verder]