Blog

Column Bert van der Veer: ‘Yesterday’s news’

Het (en niet geheel ten onrechte) gebruikte argument voor het openbaar maken van de salarissen die tv-personalities van de publieke omroep ontvangen is dat zij betaald worden uit onze belastingcenten. Met datzelfde ‘recht’ kan duidelijkheid over wat zich precies op 29 januari op het Mediapark heeft afgespeeld verdedigd worden. Tenslotte ging een zender plat en niet zomaar een zender. Waarom is er nog geen gedetailleerde reconstructie gemaakt? 

[lees verder]

Nieuws

NPO-app nu voor Chromecast

De NPO-app voor iPhones en iPads biedt nu ook ondersteuning voor Chromecast. Met deze nieuwe app update is het mogelijk om met één druk op je smartphone of tablets NPO-programma’s op je tv te tonen. Je hebt hiervoor uiteraard wel een Chromecast tv-stick nodig.

[lees verder]

Nieuws

Broertjes: ‘Geen hek meer om Media Park’

Pieter Broertjes: “We gaan niet opnieuw een hek om het Media Park zetten. Daar zijn we net vanaf en dat was dramatisch.” Volgens de burgervader van de mediastad moet er gekeken worden naar extra cameratoezicht buiten en het verscherpen van de interne veiligheidsprotocollen binnen mediabedrijven op het park. Tevens is hij voor een centraal aanspreekpunt voor beveiliging op het Media Park. Dit wordt momenteel door elk mediabedrijf zelf geregeld. 

[lees verder]

Blog

´Met tv-reclame kent heel Nederland jouw merk´

Tot eind jaren ´80 was het voor adverteerders relatief simpel: door reclame uit te zenden op een van de twee publieke tv-zenders wist je zeker dat heel Nederland je merk kende. In de jaren daarna is er ongelooflijk veel veranderd in het tv- en medialandschap. Maar ook anno 2015 blijkt keer op keer uit onderzoek – en uit ervaringen van adverteerders – dat de inzet van commercials op televisie onmisbaar is om bekendheid voor een merk op te bouwen en op peil te houden. Want tv boeit, amuseert en verbindt en bereikt nog altijd een miljoenenpubliek. 

[lees verder]