videom

Online kijktips van WappZapp (week 43)

Wappzapp is een Nederlandse videostreaming start-up die het beste van online video wil verzamelen. Hiervoor struint het Wappzapp-team het web af en verzamelen zij video’s van oa publieke- en commerciële omroepen, maar ook viral video’s van Youtube en shockdocs van Vice Media. Een videocompilatie in 3 minuten van de beste Wappzapp video’s van afgelopen week zijn hieronder te bekijken. 

[lees verder]

Blog

Galjaard: ‘Commercieel of Publiek doet er niet toe’

RTL en in het bijzonder televisie maken, zijn voor mij de belangrijkste bijzaken in het leven. En juist over die bijzaken ontstaat vaak veel polemiek. Meer dan een eeuw geleden wist de pers niet wat ze moesten denken van de opkomst van sport in de samenleving. Dus werd het in een duister hokje gestopt. Ik citeer vrij naar een artikel uit 1898 in Nieuws van den Dag: “Sport moet bijzaak blijven in het bestaan, maar als een van de belangrijkste bijzaken gaan voor de genoegens van de bittertafel, het groene laken en het café chantant, of beter…deze geheel te verdringen, door overtuigend de naarheid van die dingen aan te tonen.”

[lees verder]

Topic

De mannen van het Media Omroep Koor

Het is tweeëneenhalf jaar geleden dat Syl van Duyn (NTR/VPRO) en Mignon Huisman (NPO) het Media Omroep Koor (MOK) oprichtten. Het MOK, dat om de week in de lunchpauze repeteert, heeft inmiddels een vaste kern aan nachtegalen, die allemaal werkzaam zijn in de mediabranche. Toch zit het koor naar eigen zeggen te springen om vers bloed. De reorganisatie van afgelopen jaar heeft een flink gat geslagen in het ledenaantal. Vooral de mannelijke bezetting is, zoals in bijna ieder koor, karig te noemen. Op dit moment telt het MOK twee bassen en twee tenoren. Wat houdt de mediamannen tegen? 

[lees verder]