Blog

‘Serious Reset’

Haarlemse ondernemers waren afgelopen week teleurgesteld over Serious Request omdat de omzet tegenviel. Die van de ondernemers dus, niet die van het goede doel waar het eigenlijk om draaide. Met als dieptepunt de dame die 2000 pizzapunten had besteld en er maar 500 verkocht: “Ik denk erover om vanavond een cheque met min 100.000 euro in de brievenbus van het Glazen Huis te gooien. Namens alle Haarlemse ondernemers.” In het kerstspel speelde deze mevrouw voor Scrooge.

[lees verder]

Blog

KPN zet veel lokale TV-zenders op zwart

KPN (en dochter Telfort) hebben onlangs hun klanten geïnformeerd dat een groot aantal lokale omroepen “ervoor kiest” hun tv- en/of radiozenders niet meer via de kabel door te geven. Of lokale zenders ervoor kiezen om voor een groot deel van hun kijkers niet beschikbaar te zijn is uiteraard twijfelachtig. De kijker wordt hierdoor slecht geïnformeerd en krijgt zelfs –ten onrechte- een negatieve perceptie van hun lokale omroep. 

[lees verder]

Nieuws

De Top-20 meest gelezen Spreekbuis.nl artikelen van 2014

Vanaf de eerste maand heeft Spreekbuis.nl meer dan 10.000 bezoekers per maand en dit stijgt nog steeds door. Bijna de helft (46,3%) van het bezoek kwam via social (65,42% Facebook en 26,6% Twitter) een kwart via Google (24,5). Meer dan de helft (53,48%) van het bezoek komt van mobile devices (38,25% via smartphones en 15,23% via tablets). De Spreekbuis.nl bezoeker is betrekkelijk jong: 27,5% 18-24 jaar, 33,5% tussen 25-34 en 15,5% is tussen 35-44 jaar. Minder dan een kwart 23,50% is 45 jaar en ouder. Spreekbuis.nl is uiteraard pas eind september gelanceerd, maar we willen de traditie van lijstjes niet verloochenen.  

[lees verder]

videom

Lara Ankersmit: ‘NOS.nl voelde niet echt als een nieuwssite’

 Lara Ankersmit is hoofd Nieuwe Media bij de NOS, ze werd aangesteld om ‘digitaal’ tot in de finesse door te voeren. De website kreeg zo een volledige make-over. “Ik ben de afgelopen tijd heel druk geweest met de website, op het laatst zelfs s ’nachts”, vertelt Ankersmit. “Bij NOS gaat het om de inhoud, maar de omgeving waarin dat gebracht wordt moet ook goed zijn.”Want, vond Ankersmit, NOS.nl voelde niet echt als een nieuwssite. 

[lees verder]