NMO doet onderzoek naar kijkcijferlek

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een onderzoek gestart naar het lekken van kijkcijfers van 28 augustus. Kijkcijfer-expert Tina Nijkamp publiceerde deze cijfers op haar Instagram. Dit is opmerkelijk omdat NMO sinds kort de dagelijkse kijkcijfers niet meer direct publiceert, maar een week wacht om uitgesteld kijken mee te nemen.

Patricia Sonius, directeur onderzoek bij NMO, is verrast en teleurgesteld door Nijkamp’s actie. NMO onderzoekt nu wie de publicatieregels heeft overtreden. Tv-aanbieders mogen onder bepaalde voorwaarden wel kijkcijfers delen. Nijkamp wil niet zeggen hoe ze aan de cijfers is gekomen, maar stelt dat het geheimhouden ervan ‘onhoudbaar’ is. Er was al eerder kritiek op NMO’s nieuwe kijkcijferbeleid.

Bron: RTL Boulevard

2 Comments

  1. Zomaar een gedachte: Je kan als onafhankelijk bedrijf overal kastjes plaatsen voor kijk- en luisteronderzoek? Dan wordt het nu wel heel interessant om zulke data te verkopen aan de schrijvende media!

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*