NRC Media B.V. wordt Mediahuis NRC B.V.


‘Lokale merkkracht plus internationale schaalvoordelen’
Het Belgische Mediahuis is door internationale acquisities een Europese speler van formaat. Sinds 2015 is ook NRC Media onderdeel van het bedrijf. Om voortaan duidelijker te communiceren dat NRC Media onderdeel is van Mediahuis, wordt de naam gewijzigd van NRC Media B.V. in Mediahuis NRC B.V. Laatstgenoemde is voortaan de naam in alle officiële documentatie, waaronder offertes en facturen.
De naamswijziging heeft geen invloed op het beleid van NRC Media of op de relatie met Mediahuis Nederland. Mediahuis gelooft in een pluriform medialandschap, waarbij het de nieuwsmerken aanmoedigt om hun eigen redactionele geluid te laten horen. De merken bepalen in volledige vrijheid hun redactionele en commerciële beleid. Hierdoor spreken alle nieuwsmerken van Mediahuis ieder een specifieke doelgroep aan. Die keuzevrijheid komt zowel de journalistiek als de verdienmodellen ten goede.

Commercieel directeur Madelon Fortuin: “We zijn trots dat we onderdeel uitmaken van een succesvolle en internationale journalistieke organisatie, die meerdere sterke nieuwsmerken vertegenwoordigt. We leren van elkaar en nemen succesformules van elkaar over. Maar wél altijd met als uitgangspunt dat het moet passen bij het journalistieke merk waar wij voor staan.”


Voorbeeld van een sterk eigen merkinitiatief is podcasting, een medium dat NRC al in een vroeg stadium omarmde. Podcasting sluit naadloos aan bij de redactionele formule van NRC, die gestoeld is op diepgravende onderzoeks- en uitzoekjournalistiek en nadrukkelijk niet achter het snelle citaat aanjaagt. Fortuin: “Onze keuze voor podcasts is ook bepalend voor het commerciële beleid dat binnen Mediahuis NRC zal worden uitgevoerd. Het is fijn om onderdeel te zijn van een familie die ons deze vrijheid biedt.”

Dominic Stas, CEO Mediahuis NRC: “Met deze naamswijziging maken we duidelijk dat we deel zijn van een dynamische, snelgroeiende internationale groep met een sterke focus op professionele nieuwsvoorziening. Deze groep zoekt schaalvoordelen, maar gelooft tegelijkertijd in het belang van een goede werking op merkniveau. Wat advertentiewerking betreft, blijft Mediahuis NRC dus ook zijn eigen succesvolle autonome koers varen, net zoals we in het verleden deden.”

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*