PowNed lanceert vandaag een nieuwe huisstijl. De omroep bestaat tien jaar en vaart een nieuwe koers.
Voorzitter Dominique Weesie: “PowNed is niet langer dat vervelende jongetje uit de klas met die eeuwige snottebel, ook verrassen we vriend en vijand steeds vaker met kwalitatief hoogstaande producties, zonder daarbij af te doen aan ons DNA. Bij die verandering hoort ook een nieuwe visuele stijl. En dus presenteren we vandaag vol trots onze nieuwe vormgeving.”
Het befaamde roze PowNed-logo heeft een grafisch cleaner uiterlijk gekregen, dat goed past bij de nieuwe ingeslagen weg van de omroep. Deze koerswijziging wordt ook gemarkeerd met een kleurverloop van het oude magenta-roze naar lichtpaars. De puntige vormen in het logo symboliseren het scherpe en uitdagende karakter van PowNed, een kenmerk dat ook terugkeert in het nieuwe font: Glacial Indifference.
Met de nieuwe grafische stijl wil de omroep aansluiten bij de wereld en het karakter van de PowNed-doelgroep: de netwerkgeneratie. Jonge mensen die continu online zijn, kritisch zijn op de macht en graag hun stem laten horen.
Naast het nieuwe logo presenteert PowNed met ingang van vandaag ook een nieuwe ident. De sneeuwuil maakt plaats voor een grafische ident waarin het logo versplintert en op magnetische wijze weer naar elkaar toetrekt, dat de energie en veerkracht van de omroep uitbeeldt.
Weesie: “De komende tijd blijven we vol gas geven, lineair én online, voor de grootste fanbase van Nederland. Met content die schuurt, breekt met conventies en waar iedereen wel een mening over heeft. En dus luidt onze tagline: Iedereen vindt er wat van.”
Geef als eerste een reactie