Omzetgroei voor TV-reclame

De TV-reclamemarkt is in de eerste helft van dit jaar gegroeid naar 482 miljoen euro. Dit is groei van 5,6 procent ten opzichte van 2015. 

Een deel van deze groei wordt veroorzaakt door het samenvoegen van de omzetten van TV en online video.

Van de omzet ging 422 miljoen naar spot (tv-reclame). Dit is een groei van 5,1 procent. Bij non-spot zoals product-placement en programmasponsoring  was er zelfs een groei van 10,6 procent (60 miljoen euro). De kijktijd is in de eerste helft van 2016 uitgekomen op 188 minuten, een daling van 3,6% ten opzichte van de eerste helft van 2015. Uit de eerste online cijfers van SKO blijkt dat heel Nederland gemiddeld 34 minuten videocontent per maand bekijkt.

De cijfers zijn afkomstig van Screenforce (voormalig SPOT).  DIt is marketingorganisatie van de Nederlandse TV-zenders. 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*