De omzet van RTL Group steeg in de eerste drie kwartalen van 2019 met 3,5 procent, gecorrigeerd voor verkochte onderdelen. Goed nieuws is er aan het front van de digitale activiteiten, daar groeide de omzet.
RTL Group publiceert over het derde kwartaal alleen omzetcijfers. Voor de resultaten moeten we wachten tot 13 maart, als de cijfers over heel 2019 worden bekendgemaakt.
In de eerste negen maanden van het jaar steeg de totale omzet met 2,8 procent, gecorrigeerd voor verkopen was de groei zelfs 3,5 procent. De gepubliceerde omzet bleef in het derde kwartaal gelijk. Gerekend over de eerste drie kwartalen van het jaar daalde de omzet uit televisie met 2 procent onder andere door lagere advertentie-inkomsten in Duitsland en Nederland. De omzet bij dit onderdeel (Fremantle) groeide namelijk met maar liefst 16 procent. De omzet uit digitale activiteiten nam in de eerste drie kwartalen toe met 14 procent tot 337 miljoen euro. Daarbij was de toename in het derde kwartaal met 2,5 procent wel lager dan over het eerste halfjaar gemeten.
Voor heel 2019 blijft RTL Group uitgaan van een stijging van de omzet met tussen de 2,5 en 5 procent, zonder het effect van valutaschommelingen. De ebitawinst (vóór aftrek van rente, belastingen en afschrijving goodwill) exclusief herstructureringskosten zal met 2,5 à 5 procent dalen, als gevolg van hogere uitgaven voor programmering en de uitbouw van video-on-demanddiensten.
Bron: RTL Z
Geef als eerste een reactie