Praten over geldzaken saai? Daar dacht de jonge programmamaker Jalal Selmani (27) anders over. Hij ontvangt vanaf vrijdag 7 augustus, samen met een steeds wisselende co-host, maandelijks jonge ondernemers in het nieuwe programma KACHING! op New Business Radio.
KACHING! is er speciaal voor en door ondernemende millennials, waarin het succesvol regelen van je geldzaken centraal staat. Ook in tijden van Corona! Uit recent onderzoek komt naar voren dat jongeren een toenemende financiële onzekerheid ervaren als gevolg van de coronacrisis. De radicaal veranderde omstandigheden door de coronacrisis zorgen voor stress over financiële zaken.
Jalal Selmani: “Daarom besloten we om actie te ondernemen. Met het programma KACHING! gaan we met succesvolle ondernemers en BN’ers in gesprek over geldzaken en ondernemen. Om jongeren te inspireren en te activeren! Positiviteit, optimisme, humor en praktische tips over geldzaken. Dat is waar het in KACHING! om gaat!”.
In de eerste uitzending is rapper, acteur en presentator Willy Wartaal te gast. Samen met co-host Remy Hooi bespreekt Jalal Selmani hoe je als muziekondernemer alsnog geld kunt verdienen, ondanks de RIVM maatregelen.
KACHING! is vanaf vrijdag 7 augustus elke eerste vrijdag van de maand tussen 17.00 en 18.00 uur te beluisteren op New Business Radio. Het programma is ook terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms (onder meer Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts).
Jalal Selmani studeerde Economie en Bestuurskunde aan de Universiteit in Leiden en leverde als jonge ondernemende duizendpoot al op diverse fronten zijn bijdrage aan het Nederlandse medialandschap: online, televisie, print en op de radio! Direct na zijn stage bij RTL Z kreeg hij toestemming om zijn zelfbedachte format ‘The Business Battle’ (een talentenjacht voor jonge werkzoekenden) te produceren en te presenteren. Als 23-jarige producent gaf hij leiding aan ruim 30 man. Het gevolg: een mooie notering in de Kleurrijke Top 100 en een nominatie voor DeMediaBelofte2016!
Bij zijn mentor Wilfred Genee kijkt hij regelmatig mee achter de schermen bij BNR Nieuwsradio. Regelmatig gaf Jalal Selmani als business-deskundige zijn adviezen in het programma WorX van NPO FunX en was hij af en toe gastcolumnist voor Broadcast Magazine, het grootste mediavakblad van Nederland. Hij schreef hierbij over zijn eigen mediaervaringen en over nieuwe media. Op dit moment werkt hij ook als junior trading assistant bij beleggingsonderneming DEGIRO.
Over New Business Radio
New Business Radio is dé zakenzender van Nederland! Het station brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, non stop lekkere muziek voor op het werk en doet verslag van bijzonder ondernemerschap. Ondernemende mensen, inspirerende gesprekken, innovaties en duurzaamheid. Van hippe start up tot ijzersterke multinational, iedereen praat mee op New Business Radio.
Geef als eerste een reactie