Live evenementen zijn het favoriete type uitgezonden content voor 40% van de tv-kijkers wereldwijd, zo blijkt uit een onderzoek in opdracht van Nevion, een Sony Group Company, uitgevoerd door Vitreous World. Het onderzoek omvatte consumenten in de VS, het VK, Spanje, Duitsland, Frankrijk en de Nordics.
Meer kijkers in deze regio’s geven de voorkeur aan live uitzendingen boven on-demand streaming (31%) en geplande tv-programmering (29%). De voorkeur voor live uitzendingen is zichtbaar in alle leeftijdsgroepen, waarbij 58% van de 18-24-jarigen en 31% van de 65-plussers live evenementen verkiezen.
Live uitzendingen zijn ook sociale ervaringen, waarbij 19% van de kijkers dagelijks samen met iemand anders in persoon kijkt, en 59% belangrijke momenten bespreekt via sociale media of berichtenplatforms.
Om een hoge betrokkenheid te behouden, moeten omroepen zich richten op hoge beeldkwaliteit (30%) en specifieke contentaanbiedingen (24%). Vooruitkijkend geeft 25% van de ondervraagde consumenten aan dat ze in het komende jaar voornamelijk live uitzendingen zullen bekijken.
Olivier Suard, VP Marketing bij Nevion, benadrukte de unieke cross-generationele aantrekkingskracht van live uitzendingen en de kans voor omroepen om nieuwe kijkers aan te trekken en huidige kijkers te behouden met boeiende, hoogwaardige live content.
Meer details zijn te vinden op Nevion’s onderzoekspagina.
Geef als eerste een reactie