Onderzoek: 48% Amerikaanse kids luistert naar podcasts

Een recent onderzoek van het toonaangevende wereldwijde talent-, entertainment-, sport- en adviesbureau UTA, getiteld “All Ears: De Booming Kinder- & Familie Podcast Markt”, toont aan dat de passie van kinderen voor podcasts het afgelopen jaar is gegroeid. Opmerkelijk is dat kinderen, en niet de ouders, meestal degene zijn die initiatief nemen tot het luisteren naar deze content.

Sterker nog, zeven op de tien ouders wiens kinderen regelmatig naar podcasts luisteren, zeggen dat hun kind ze waarschijnlijk zelf opzoekt, in plaats van dat de ouders ze voorstellen. Dit is een voorbeeld van hoe het enthousiasme van kinderen voor podcasts is gegroeid te midden van de vele vormen van entertainment en activiteiten die voor hen beschikbaar zijn.

Het onderzoek, uitgevoerd door UTA IQ, de onderzoeks-, analyse- en inzichtafdeling van het bureau, is gebaseerd op een nationaal representatieve enquête onder 1.000 Amerikaanse ouders wiens kinderen van drie tot 12 jaar minstens één keer per maand naar podcasts luisteren en/of kijken.

Belangrijkste bevindingen:

• Kinderen zijn fervente podcastluisteraars: ongeveer 48% van de Amerikaanse kinderen luistert wekelijks naar podcasts, waarbij ongeveer twee derde (67%) maandelijks luistert.
• Podcasts zijn een familieaangelegenheid: bijna de helft (48%) van de kinderpodcastfans luistert altijd of meestal met een ouder, terwijl 71% dit minstens de helft van de tijd doet. Dit benadrukt het belang dat veel ouders hechten aan gezamenlijk luisteren en kijken met het gezin.
• De interesse van kinderen groeit: 93% van de ondervraagde ouders gaf aan dat hun kinderen het afgelopen jaar meer geïnteresseerd zijn geraakt in podcasts.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*