Nog geen kwart van de Netflix-abonnees zou hun lidmaatschap opzeggen vanwege de introductie van advertenties.
Volgens een nieuw onderzoek van Hub Entertainment Research, waarbij naar 1,765 consumenten werden ondervraagd gaf 23% aan dat ze “zeker of waarschijnlijk” hun abonnement zouden laten vallen mocht de Netflix advertenties introduceren voor dezelfde prijs die ze momenteel betalen.
Daarentegen zei slechts 41% van de abonnees dat ze zeker of waarschijnlijk Netflix met anderen onbeslist zouden houden.
Gebruikers zouden ontvankelijker zijn voor advertenties als Netflix de prijs zou verlagen met US $ 2-3 per maand. Met prijzen die US $ 2 lager waren, zei 53% dat ze Netflix zouden houden en 14% zou annuleren.
Het onderzoek toonde ook aan dat als Netflix een advertentie-ondersteunde versie zou toevoegen tegen een prijs die US $ 1 lager per maand was, slechts drie van de tien abonnees ervoor zouden opteren. Bij US $ 3 lager, zouden meer mensen kiezen voor Netflix met advertenties.
Geef als eerste een reactie