Uit onderzoek door Telecompaper blijkt dat de SmartTV de belangrijkste manier is om internetcontent te bekijken op een tv-scherm.
39% van de Nederlanders had eind vierde kwartaal een smart tv. In 2011 was dat nog 11%. De groei vlakte tussen het vierde kwartaal van 2016 en 2017 af naar slechts 3 procentpunten groei. 4% van de Nederlanders gebruikt Apple TV, een percentage dat al sinds 2014 stabiel is. 11% van de Nederlanders zegt Google Chromecast te gebruiken.
Uit het onderzoek blijkt ook dat huishoudens met kinderen veel vaker internetcontent op een tv-scherm kijken: 78% tegen 63% gemiddeld. Verder is het bekijken van internetcontent via een setupbox in huishoudens met kinderen hoger dan zonder: 19% tegenover 11%. Het aandeel smart tv’s is overigens ook veel hoger bij huishoudens met kinderen, 45% tegen 35% bij huishoudens zonder kinderen.
Bron: Consumer Insights Panel Q4 2017 (Telecompaper.
Geef als eerste een reactie